کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۹۳

امتناع عمران‌خان از اقامت در هتل‌های امریکا

نخست‌وزیر پاکستان که در آستانه سفر به امریکا قرار دارد گفته در هتل‌های گرانقیمت این کشور اقامت نخواهد کرد. به‌گزارش داون‌نیوز، عمران‌خان که به دعوت دونالد ترامپ در روزهای آتی راهی امریکا خواهد شد در نظر دارد در سفارت پاکستان اقامت کند. او در این باره گفته: «نیازی به صرف هزینه‌های سنگین برای اقامت در هتل‌های گرانقیمت امریکا نداریم و در سفارت پاکستان همراه سفیر اقامت خواهیم داشت.» گفته شده، تصمیم عمران‌خان مورد اعتراض سازمان‌های امنیتی امریکا قرار گفته و آنها خواهان اقامت او در یک هتل مشخص هستند. عمران‌خان در سفر سه روزه خود علاوه بر ترامپ با دیگر مقام‌های امریکایی نیز دیدار خواهد کرد.

محاکمه دختر پادشاه عربستان در پاریس

دختر پادشاه عربستان به اتهام اعمال خشونت‌ علیه یک کارگر در پاریس محاکمه می‌شود. به‌گزارش رادیو مونت‌کارلو، محاکمه «حصة» دختر ملک سلمان پادشاه و خواهر محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سه‌شنبه (امروز) به اتهام دست داشتن در اعمال خشونت عامدانه، سرقت و دست داشتن در حبس یک فرد در پاریس آغاز می‌شود. طبق اعلام وکلای خواهر بن سلمان، با وجود صدور حکم بازداشت برای او در نوامبر ۲۰۱۷ اما احتمالا حصه به‎طور غیابی محاکمه شود.

ترکمان‌ها در دولت اقلیم کردستان پست گرفتند

برای اولین‌بار از زمان تشکیل نظام سیاسی و اداری اقلیم کردستان عراق ترکمان‌ها که تعدادشان بالغ بر ۴۰۰ هزار تن است و پنج کرسی پارلمان را در اختیار دارند تصمیم به مشارکت در دولت این اقلیم گرفته‌اند. به‌گزارش شرق‌الاوسط، ترکمان‌ها یک پست غیروزارتی گرفته و علاوه بر آن پست معاون دوم رییس پارلمان را در اختیار دارند که منی نبی القهوه‌چی این پست را برعهده دارد. مشارکت ترکمان‌ها از نظر تحلیلگران تحول واضحی در سیاست‌های این حزب است.

هشدار عبدالله درباره تقلب در انتخابات افغانستان

عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت افغانستان، ضمن تأکید بر برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، نسبت به پیامدهای تقلب و دخالت در این روند، هشدار داد. به‌گزارش هشت صبح افغانستان، عبدالله دوشنبه گفته: «مردم چشم به راه برگزاری انتخابات هستند و باید این انتخابات به صورت شفاف و عادلانه برگزار شود.» این مقام افغانستانی هشدار داده که انتخابات پرتقلب می‌تواند باعث بی‌ثباتی کشور شود. انتخابات ریاست‌جمهوری قرار است در ششم مهر امسال برگزار شود. در این انتخابات 18 تن نامزد شده‌اند از جمله اشرف غنی و عبدالله.

 

ارسال نظر