محکومیت بزرگ‌ترین باند برده‌داری مدرن در انگلیس

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۳۵

گروه جهان| عوامل بزرگ‌ترین باند برده‌داری در انگلیس که بیش از ۴۰۰ نفر در آن به شکل غیرانسانی برای روزی ۵۰ پنس کار می‌کردند، محکوم شدند. به‌گزارش بی‌بی‌سی، دادگاهی در انگلیس پنج مرد و سه زن که اصالتاً لهستانی بودند به جرم برده‎داری مدرن و پولشویی محکوم کرد. این باند که توسط خانواده برزینسکی رهبری می‌شد افراد سابقه‌دار، بی‌خانمان و الکلی را برای برده‌داری جذب می‌کردند. آنها اهداف خود را با وعده کار و زندگی بهتر به صورت قاچاق وارد انگلیس کرده اما در شرایط بدی اسکان می‌دادند، بطوری که برخی حتی هزینه عادی زندگی هم نداشتند.

قربانیان این شبکه مخوف از ۱۷ تا ۶۰ سال سن داشتند. هر چهار نفر در یک اتاق اسکان و به آنها غذای تاریخ مصرف گذشته داده می‌شد. اغلب اقامتگاه‌ها سرویس بهداشتی و سیستم آب گرمکن نداشته و یکی از قربانیان گفت برای شست‌وشو از کانال فاضلاب استفاده می‌کرده است. قربانیان حق اعتراض هم نداشته و در صورت چنین کاری مورد ضرب و شتم و تجاوز قرار می‌گرفتند. همچنین به آنها گفته شده بود اگر دست به فرار بزنند توسط ماموران دستگیر و اخراج می‌شوند.

از این افراد اغلب برای کارهای سخت و طولانی در مراکز بازیافت زباله و مزارع استفاده می‌شد که بابت آن هم دستمزد اندکی می‌گرفتند. این در حالی است که سران شبکه ظرف ۵سال بالغ بر ۲میلیون پوند درآمد کسب کرده‌اند. این شبکه در ۲۰۱۵ زمانی که دو تن از قربانیان فرار کرده و به موسسه خیریه پناه بردند، متلاشی شد.

 

 

ارسال نظر