درخواست شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در لیبی

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۳۴

گروه جهان|شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای حمله مرگبار به بازداشتگاه محل نگهداری پناهجویان در لیبی را محکوم کرد و خواستار برقراری آتش بس در این کشور شد. شورای امنیت سازمان ملل همچنین از کشورهای دیگر خواسته در امور لیبی دخالت نکنند.

به‌گزارش رویترز، نشست شورای امنیت چهارشنبه یعنی یک روز پس از حمله سه‌شنبه هفته جاری که به مرگ دست‌کم ۵۳ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد، تشکیل جلسه داد اما بیانیه‌ای صادر نکرد. دیپلمات‌ها به رویترز گفته‌اند، عدم صدور بیانیه به‌دلیل مخالفت امریکا با متن بیانیه بود.

در همین زمینه، دولت مورد حمایت سازمان ملل متحد در لیبی می‌گوید امارات متحده عربی با یک جنگنده امریکایی اف ۱۶ بازداشتگاه پناهجویان در حومه طرابلس را بمباران کرده است. فتحی باشاغا وزیر کشور «دولت وفاق ملی» لیبی که در طرابلس مستقر است، گفته تحقیقات بیشتری در مورد این حمله آغاز شده است. باشاغا گفته: «ما امارات متحده عربی را به بمباران این مرکز با یک جنگنده اف ۱۶ متهم می‌کنیم.»

 او گفته، امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۴ طرابلس را بمباران کرد و در جنگ لیبی دخالت دارد. در سال ۲۰۱۴ وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که نیروی هوایی مصر و امارات متحده عربی در شمال آفریقا حملات هوایی مخفیانه‌ای انجام داده‌اند. مصر و امارات متحده عربی این ادعا را رد کردند.

 

 

ارسال نظر