کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۴۸

بارگیری سامانه اس۴۰۰ روسی به مقصد ترکیه

رویترز نوشته، یک‌شنبه (فردا) نخستین محموله سامانه موشکی اس۴۰۰ روسیه به مقصد ترکیه بارگیری خواهد شد. این نخستین بخش از محموله سامانه اس۴۰۰ است که توسط دو هواپیمای ترابری به ترکیه خواهد رفت. به‌گزارش یورونیوز، نخستین بخش از محموله سامانه اس ۴۰۰ روز یک‌شنبه در یک فرودگاه نظامی در روسیه بارگیری خواهد شد و در طول هفته آینده به ترکیه تحویل داده می‌شود. این در حالی است که دولت امریکا بارها ترکیه را تهدید کرده در صورت ورود سامانه اس۴۰۰ به ترکیه، تحریم‌های سختی را علیه آنکارا اعمال خواهد کرد.

بازگشایی گذرگاه مرزی عراق و سوریه

منابع دیپلماتیک سوری از بازگشایی گذرگاه مرزی قائم- بوکمال میان عراق و سوریه در چند هفته آتی خبر دادند. به‌گزارش الأخبار، گذرگاه مرزی قائم- بوکمال میان عراق و سوریه طی چند هفته آتی و در کمتر از یک ماه بازگشایی خواهد شد. در حال حاضر تنها این گذرگاه بازگشایی می‌شود و توافق برای بازگشایی گذرگاه مذکور در نتیجه نشست سه‌جانبه مقامات ارشد نظامی سوریه، عراق و ایران در مارس گذشته در دمشق صورت گرفته است. مرزهای مشترک عراق و سوریه از زمان ظهور داعش در این دو کشور و اشغال مناطق گسترده از آنها، از سیطره دولت‌های عراق و سوریه خارج شد و عناصر داعش از این مرزها برای حمله به مناطق مختلف و غیر نظامیان استفاده کردند.

عقب‌نشینی گام به گام امارات از جنگ یمن

امارات یکی از متحدان اصلی عربستان و یکی از بازیگران اصلی جنگ قدرت در یمن به‌شمار می‌آید. اکنون اخباری حاکی از عقب‌نشینی آشکار نظامی امارات از جنگ یمن منتشر شده است. عقب‌نشینی که می‌بایست بطور پنهانی و در خفا صورت گیرد. به‌گزارش اشپیگل‌آنلاین، امارات تمام نیروهای خود را از مارب واقع در شرق صنعا خارج کرده است. افزون بر آن امارات حدود ۸۰ درصد نیروهای نظامی خود را از بندر حدیده نیز بیرون کشیده است.

هشداراشرف غنی به شرکت‌های خارجی

اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، در نشستی امنیتی به وزارتخانه‌های داخله و دفاع دستور داده تا قرارداد آن دسته از شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات نیروهای امنیتی که کارشان را به درستی انجام نمی‌دهند را فسخ و آنها را از کشور اخراج کنند. به‌گزارش خبرگزاری طلوع، غنی خطاب به مسوولان امنیتی ولایت زابل گفته که جلو فساد و ضایع شدن مهمات، امکانات و تجهیزات نظامی را بگیرند.

 

ارسال نظر