کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۸۷۹

افزایش 200 درصدی قیمت گاز در پاکستان

پاکستان با افزایش ۲۰۰درصدی قیمت گاز طبیعی به استقبال اجرای توافق مالی با صندوق بین‌المللی پول رفت. به‌گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول در آستانه تصمیم‌گیری برای تایید وام شش میلیارد دلاری است که قرار است به پاکستان پرداخت کند. نهاد تصمیم‌گیر درباره نفت و گاز پاکستان (OGRA) رسما افزایش ۲۰۰درصدی قیمت گاز را تایید کرده است. این سومین افزایش قیمت این حامل انرژی از زمان روی کار آمدن عمران خان به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور در سال گذشته است. این اقدامات در راستای اصلاحات اقتصادی مورد نظر صندوق بین‌المللی پول و کاهش بار سنگین بودجه‌هایی است که دولت پاکستان پرداخت می‌کند.

درگذشت ولیعهد ۳۹ ساله شارجه

خالد بن سلطان القاسمی ولیعهد حاکم شارجه، در خانه‌اش در لندن درگذشته است. به‌گزارش گاردین، خالد القاسمی که طراح مد بود و برندی با عنوان «قاسمی» را مدیریت می‌کرد، هنگام مرگ ۳۹سال داشت. خالد القاسمی دومین پسر شیخ سلطان بن محمد القاسمی، حاکم شارجه در امارات متحده عربی بود که تحصیلات دانشگاهی در زمینه مد را در لندن گذرانده بود. پلیس گفته با وجود کالبدشکافی دلیل مرگ او هنوز مشخص نیست اما برخی رسانه‌ها دلیل مرگ او را مصرف موادمخدر اعلام کرده‌اند.

اپوزیسیون ترکیه علیه سیستم ریاست‌جمهوری

یکی از روسای حزب اپوزیسیون دموکراتیک خلق ترکیه تاکید کرده، آنکارا نمی‌تواند طبق سیستم ریاست‌جمهوری جدید به کارش ادامه دهد. به‌گزارش آناتولی، سزای تملی از روسای حزب دموکراتیک خلق ترکیه گفته سیستم ریاست‌جمهوری، ترکیه را به درون بحران کشیده است. او با هشدار نسبت به بروز بحران‌های بیشتر گفته ترکیه نمی‌تواند با این سیستم ریاست‌جمهوری ادامه دهد. رای‌دهندگان ترکیه‌ای آوریل ۲۰۱۷ به تغییر سیستم پارلمانی به یک سیستم حکومتداری ریاست‌جمهوری رای دادند.

محاکمه افسر سابق ارتش افغانستان در آلمان

یک افسر سابق ارتش افغانستان به اتهام جنایت جنگی در مونیح آلمان محاکمه می‌شود. او در آلمان تقاضای پناهندگی کرده است. در فیلمی که در دادگاه نشان داده شده بدرفتاری متهم با یک فرمانده طالبان نشان داده شده است. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، افسر سابق ارتش افغانستان ۲۶ سال دارد در مونیخ به اتهام جنایاتی که حین خدمت در ارتش افغانستان مرتکب شده محاکمه می‌شود. دادستانی آلمان این مرد جوان را متهم کرده که به عنوان عضو ارتش ملی افغانستان با جنگجویان طالبان بدرفتاری کرده است.

 

ارسال نظر