کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۷۵۷

قتل منتقد پاکستانی در اسلام‌آباد

فعال پاکستانی منتقد به سیاستمداران و نظامیان توسط مهاجمان ناشناخته در منطقه‌ای جنگلی در اسلام‌آباد به قتل رسید. به‌گزارش آسوشیتدپرس، محمد بلال‌خان علاوه بر فعالیت‌های سیاسی، یک روزنامه‌نگار آزاد بود. این طرح قتل پس از انتقاد تند بلال‌خان از انتصاب ژنرال فیض حمدی به فرماندهی سازمان اطلاعات نظامی پاکستان صورت گرفت. فیض حمدی پیش از این سمت ریاست امنیت داخلی پاکستان را برعهده داشت.

مقتدا صدر: برق مسوولان را قطع کنید!

رهبر جریان صدر عراق در سخنانی بر ناتوانی دولت کنونی کشورش در اصلاح و بهبود وضعیت برق عراق تاکید کرد. به‌گزارش آناتولی، مقتدی صدر در واکنش به وضعیت برق این کشور گفته: «از ناتوانی دولت برای اصلاح یا بهبود اوضاع برق کشور مطمئن شده‌ایم، لذا پیشنهاد می‌کنیم دست شبه‌نظامیان و احزابی که کنترل وزارت برق و نیروگاه‌های تولید آن را در دست دارند، قطع شود.» عراق در سال‌های گذشته شاهد کمبود شدید برق بوده که خشم مردمی را در پی داشته است.

سفیر قطر به غزه رفت

سفیر قطر برای تحویل مبالغ جدیدی به جنبش حماس، از طریق گذرگاه بیت‌حانون از اراضی اشغالی وارد غزه شد. به‌گزارش اسکای‌نیوز، رژیم‌صهیونیستی به قطر اجازه داده برای تحویل مبالغ به حماس، بدون هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین وارد غزه شود. تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات قطر در غزه را تجاوزی به این منطقه و تلاشی برای مداخله در امور فلسطین عنوان کرده و معتقد است اقدامات دوحه دودستگی میان کرانه باختری و غزه را تعمیق و دودستگی میان جنبش فتح و حماس را تشدید می‌کند.

همکاری نظامی بین امارات و ژاپن

رییس ستاد نیروهای مسلح ژاپن در ابوظبی با رییس ستاد نیروهای مسلح امارات متحده عربی دیدار و گفت‌وگو کرده است. به‌گزارش ایسنا، کوجی یامازاکی رییس ستاد نیروهای مسلح ژاپن، با حمد محمدثانی الرمیثی رییس ستاد نیروهای مسلح امارات، دیدار کرده است. در این دیدار طرفین با تاکید بر گسترش روابط دوجانبه، نحوه همکاری و هماهنگی دفاعی و نظامی بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

ارسال نظر