کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۰:۵۲:۰۷
کد خبر: ۱۴۶۴۹۰

کاهش رشد اقتصادی پاکستان

رشد اقتصادی پاکستان به 3.29 درصد کاهش یافته اس ت. به‌گزارش نیوز۱۸، رشد اقتصادی پاکستان در سال مالی ۲۰۱۹ در شرایطی به ۳.۲۹درصد رسید که این رشد فاصله معناداری با نرخ رشد ۶.۲درصدی هدف‌گذاری شده در بودجه سال گذشته دولت دارد. پاکستان سال گذشته برای تقویت میزان درآمد خود ۲.۳تریلیون روپیه اسکناس چاپ کرد که این عمل به خودی خود منجر به افزایش نرخ تورم شده است. اسلام‌آباد و صندوق بین‌المللی پول اخیراً بر سر اعطای یک بسته نجات شش میلیارد دلاری در ماه‌های آینده به توافق رسیده‌اند.

ترکیه افشای نامه پنتاگون را محکوم کرد

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه افشاگری واشنگتن درباره نامه‌ای از سوی وزیر دفاع موقت امریکا را که طی آن آنکارا را به حذف شدن از برنامه آموزش خلبانی جنگنده‌های F-35 بر سر خرید سامانه S-400 روسیه تهدید کرده بود، محکوم کرد. به‌گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین گفته: «ارسال این نامه با روح روابط دو کشور متحد در تضاد است و چنین اقدامی غیرقابل پذیرش است.» مسکو و آنکارا ۲۰۱۷ توافقی را برای خرید موشک‌های اس400 امضا کردند. امریکا اما به‌شدت با خرید این موشک‌های مخالف است و ترکیه برای لغو این قرارداد تحت فشار گذاشته است.

فراخوان اردنی‌ها برای تظاهرات علیه معامله قرن

نیروهای ائتلاف بین چپگراها و ملی‌گراها در اردن برای برگزاری تظاهرات علیه معامله قرن و حرکت به سمت سفارت امریکا در امان فراخوان دادند. به‌گزارش الرای‌الیوم، این در حالی است که منابع وزارت کشور اردن گفته‌اند ترتیب دادن هرگونه فعالیت در نزدیکی سفارت‌های خارجی بدون مجوز بوده و از هرگونه فعالیتی که سبب اخلال در قانون شود و فاقد مجوز باشد، جلوگیری می‌شود. پلیس نیز درباره متوقف کردن خودروها در خیابان‌ها به منظور ایجاد اختلال در رفت و آمد هشدار داده است.

آزادی 490 زندانی طالبان

دولت افغانستان اعلام کرده ۴۹۰زندانی طالبان را به نشانه حسن‌نیت و به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جان بخشیدن به روند صلح متوقف شده با این گروه شبه‌نظامی از زندان‌های سراسر کشور آزاد کرده است. به‌گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های افغانستانی گفته‌اند، آنها بخشی از ۸۸۷ زندانی هستند که اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، پایان ماه رمضان دستور داد تا به مناسبت عید فطر آزاد شوند. این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان در تلاش است تا مذاکرات صلح از سر گرفته شود.

 

ارسال نظر