کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۰:۴۹:۱۶
کد خبر: ۱۴۶۰۶۳

ساخت بمب‌های فوق‌پیشرفته امریکا در عربستان

معاهده جنجالی ترامپ با دولت عربستان ساخت بخش‌هایی از بمب‌های فوق‌پیشرفته امریکا در عربستان را ممکن می‌کند. به این ترتیب ریاض به تکنولوژی‌های حساس تسلیحاتی امریکا دسترسی بی‌سابقه‌ای خواهد یافت. به‌گزارش نیویورک‌تایمز، شرکت تسلیحات‌سازی ریتون بخشی از اطلاعات و فناوری ساخت بمب‌های هدایت‌شونده لیزری را در اختیار عربستان قرار می‌دهد. قطعاتی که عربستان اجازه دارد با همکاری ریتون بسازد، سیستم‌های کنترل و قطعات الکترونیکی اصلی برای بمب‌های هدایت شونده دقیق سری Paveway ریتون است.

ترامپ با امیر قطر دیدار می‌کند

کاخ‌سفید از دیدار رییس‌جمهوری امریکا با امیر قطر در نهم ماه آتی میلادی خبر داد. به‌گزارش ایسنا، کاخ‌سفید اعلام کرده دونالد ترامپ در واشنگتن میزبان امیر قطر خواهد بود و دو طرف درباره مسائل مربوط به روابط اقتصادی و امنیتی و همچنین مقابله با تروریسم رایزنی می‌کنند. امیر قطر در دیدار با ترامپ به منظور اتمام معامله خرید بالگرد آپاچی و تجهیزات مربوط به آن از واشنگتن بیش از سه میلیارد دلار به ترامپ خواهد پرداخت.

سفر وزیر خارجه آلمان به عراق

منابع آگاه عراقی از سفر وزیر خارجه آلمان به بغداد خبر دادند. به‌گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان، در این سفر با برهم صالح رییس‌جمهوری و عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، دیدار کرده است. ماس و مقام‌های عراق روابط دوجانبه و تنش‌های موجود در منطقه را بررسی کردند.

فروش 2  ناوچه  فرانسوی به امارات

منابع مطلع از فروش محرمانه دو ناوچه فرانسوی به امارات به ارزش ۷۵۰میلیون یورو خبر دادند. به‌گزارش لوپاریزین، فرانسه دو ناوچه از نوع «گوویند» را به ارزش ۷۵۰میلیون یورو به امارات فروخته است. فروش دو ناوچه مذکور به ابوظبی به‌دنبال امضای توافق میان امارات و شرکت فرانسوی «ناوال گروپ» صورت گرفته است. رادیو فرانسه پیشتر فاش کرده بود تسلیحات فرانسوی علیه ملت یمن به کار گرفته شده‌اند.

فعالیت مدرسه وابسته به گولن در امریکا

یک کمیسیون مدارس خصوصی در ایالت آلاباما در امریکا تمدید یک ساله فعالیت یک مدرسه خصوصی وابسته به سازمان فتو را تصویب کرد. به‌گزارش آناتولی، این تمدید یک ساله در حالی انجام گرفت که کارشناسان و محلی‌های نسبت به فعالیت این مدرسه اعتراض کرده بودند. آنکارا به‌دنبال استرداد فتح‌الله گولن روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه است که ساکن امریکاست.

 

ارسال نظر