کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۱:۰۴:۲۵
کد خبر: ۱۴۵۸۹۰

پیام رهبر طالبان: به جنگ ادامه می‌دهیم

هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان افغانستان، در پیامی به مناسبت عید فطر با تأکید بر اینکه این گروه تا دست یافتن به اهدافش به جنگ ادامه خواهد داد و احتمال برقراری آتش‌بس در آینده نزدیک را تلویحا رد کرد. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبر طالبان با اشاره به مذاکرات با نماینده امریکا، از واشنگتن خواسته در روند مذاکرات کنونی صادقانه سهیم باشد و طرح طالبان را بپذیرد. ششمین دور گفت‌وگو بین طالبان و زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان، ماه گذشته در قطر پایان یافت. آخوندزاده از ۲۰۱۶ رهبری طالبان را برعهده دارد.

بازگشت کارکنان اکسون‌موبیل به عراق

کارکنان خارجی غول انرژی امریکا، اکسون موبیل یکشنبه به محل کار خود در نزدیکی مرز ایران و عراق بازگشتند. به‌گزارش فرانس۲۴، اکسون موبیل توافق کرده ۸۳ کارمند این شرکت که از منطقه تخلیه شده بودند، به سر کار خود باز گردند. مقام‌های عراقی که به تصمیم تخلیه این کارکنان از میدان نفتی غرب قرنه اعتراض کرده و آن را سیاسی دانسته بودند، اقدامات امنیتی لازم برای بازگشت آنها را انجام داده‌اند.

قطر به اصرار امریکا در نشست مکه شرکت کرد

شبکه سی‌ان‌ان نوشته که دلیل حضور قطر در نشست‌های مکه فشارهای ایالات متحده بوده است. در این گزارش آمده، فشارهای امریکا قطر را وادار به اعزام یک هیات بلند پایه به نشست‌های مکه کرد و عبدالله بن ناصر آل‌ثانی نخست‌وزیر قطر و رییس هیات مشارکت‌کننده این کشور، تنها نماینده‌ای بود که طبق رسم سنتی کشورهای عربی بینی پادشاه عربستان را نبوسید. در کشورهای عربی وقتی در کشوری برای تبریک به حضور مقام اول آن کشور می‌رسند، روی بینی او را می‌بوسند. این بوسه به «حب الخشم» معروف است.

حمله به مینی‌بوس دانشجویان در کابل

 

 

ارسال نظر