اعتصاب عمومی در لبنان در اعتراض به وضعیت بودجه

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۶۲

گروه جهان| شماری از اداره و سازمان‌های دولتی و عمومی لبنان جمعه در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت پیش‌نویس بودجه در ارتباط با حقوق و مزایای کارکنان اعتصاب کردند. این اعتصاب یک روزه بود ولی اعلام شده که در صورت عدم پاسخ مناسب دولت به تقاضاها می‌تواند ادامه‌دار شود. اعتصاب جمعه در لبنان در پاسخ به درخواست هیات اداری کارکنان اداره‌های دولتی انجام می‌شود.

به‌گزارش ایرنا، این هیات پنجشنبه اعلام کرده با توجه به شرایط عدم اطمینان درباره بحث پیش‎نویس بودجه و اطلاعات مربوط به آن در خصوص حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته و پایدار نبودن حقوق و مزایای آنها دست به اعتصاب زده‌اند. در یک ماه گذشته برخی اخبار از تصمیم دولت برای کاهش 15درصدی حقوق کارمندان دولت، نظامیان و بازنشسته‌ها حکایت دارد و برخی موضع‌گیری‌ها از سوی مقام‌های دولتی خلاف این موضوع است اما کارکنان دولتی خواستار روشن شدن این موضوع به صورت شفاف و قانونی هستند. انتشار این اخبار و تبدیل آن به عنوان اول برخی رسانه‌ها و شبکه‌ها موجب شد تا لبنان در یک ماه گذشته شاهد برخی رویدادهای اعتراضی نسبت به این موضوع باشد.

هفته گذشته نیز بانک مرکزی لبنان شاهد اعتصاب کارمندان خود بود و مهم‌ترین علت آن نیز اعلام برخی تصمیم‌ها برای پرداخت حقوق به میزان 12ماه در سال برای آنان به جای 16ماه به عنوان امتیازات طلایی اعلام شد. نظامیان بازنشسته نیز تاکنون چندین نوبت با برپایی راهپیمایی در برابر بانک مرکزی هرگونه کاهش حقوق خود را خط قرمز اعلام کرده‌اند.

 

ارسال نظر