کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۶:۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۴۴۶۸۹

بیانیه سازمان ملل درباره تشدید تنش در خلیج فارس

سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای از تمامی طرف‌ها در خاورمیانه خواست تا از هرگونه اقدامی که تنش در منطقه خلیج فارس را تشدید می‌کند، اجتناب ورزند. به‎‎گزارش الخلیج آنلاین، این بیانیه پس از آن صادر شد که ایالات متحده ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را به خاورمیانه اعزام کرد و امارات نیز اعلام کرد چهار کشتی تجاری در نزدیکی بندر الفجیره در معرض «عملیات خرابکاری» قرار گرفته است.

خروج بخشی از کارمندان امریکا از عراق

ایالات متحده از کارمندان غیر‌ضروری خود خواسته است تا عراق را ترک کنند. به گزارش اسکای‌نیوز، وزارت خارجه امریکا چهارشنبه دستور خروج تمامی کارمندان غیر ضروری امریکا از عراق از سفارت امریکا در بغداد و کنسولگری امریکا در اربیل را صادر کرده است. بدین‌ترتیب، صدور ویزاهای عادی در این دو مرکز بطور موقت تعلیق می‌شود. پیشتر نیز سفارت واشنگتن در بغداد به شهروندان امریکایی هشدار داده بود که از سفر به عراق خودداری کنند. سفارت امریکا در عراق به تمامی شهروندان امریکایی توصیه کرده بود که با توجه به «بالا گرفتن تنش‌ها» هوشیارانه عمل کنند.

کشف میادین نفت و گاز در سند پاکستان

اداره توسعه نفت و گاز پاکستان اعلام کرده است که میادین جدید نفت و میعانات گازی در ایالت سِند کشف شده است. به‌گزارش ایرنا، این میادین در «تندو محمدخان» کشف شده‌اند و بنا بر ارزیابی‌های اولیه، امکان استحصال روزانه بیش از 283 هزار متر مکعب گاز و بیش از 120 بشکه نفت خام از این میادین وجود دارد. عمران‌خان نخست‎وزیر پاکستان، پیشتر از کشف ذخایر نفت و گاز جدید در جریان حفاری‌های تازه شرکت‎های خارجی در آب‌های ساحلی کراچی خبر داده بود. ذخایر گازی پاکستان بیش از 254 میلیارد متر‌مکعب تخمین زده می‌شود.

آماده‌باش امنیتی در تأسیسات نفتی کویت

پس از هشدار امیر کویت به نیروهای گارد ملی این کشور در پی تحولات اخیر منطقه، رسانه‌های کویتی از آماده‌باش امنیتی بی‌سابقه به‌ویژه در اطراف تأسیسات نفتی و آب‌های منطقه‌ای خبر دادند. به‌گزارش القبس، گارد سواحل کویت برای حمایت از آب‌های منطقه‌ای در برابر هرگونه تجاوزاتی در آماده‌باش است. در سایه تحولات اخیر نیروهای گارد سواحل تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده و گشت‌های آنها در مناطق مختلف مستقر شده‌اند. گفته شده، نفتکش‌ها آمادگی امنیتی خود را افزایش داده و روند حرکت آنها دقیق پیگیری می‌شود.

 

ارسال نظر