کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۴۳۱

بغدادی در افغانستان است

روزنامه انگلیسی سان به نقل از یک کارشناس مسائل امنیتی نوشته ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش، احتمالا در منطقه‌ای دور افتاده در افغانستان پنهان شده است. بغدادی در پی شکست داعش در عراق و سوریه گریخته است. حال یک کارشناس امنیتی گفته که او به اعضای داعش در افغانستان پیوسته است.

حمله نیروهای امنیتی عربستان به قطیف

حمله نیروهای امنیتی عربستان به یک منطقه شیعه‌نشین در استان قطیف چندین کشته برجای گذاشته است. این حمله بعدازظهر شنبه در جزیره تاروت روی داده است. به‌گزارش یورونیوز، هنوز تعداد کشته‌شدگان مشخص نیست. به گفته برخی خبرگزار‌ی‌ها نیروهای امنیتی عربستان چند خانه را در این منطقه محاصره و سپس اقدام به شلیک کردند. گفته می‌شود نیروهای امنیتی به‌دنبال دستگیری یکی از مخالفان حکومت سعودی بوده‌اند. برخی منابع خبری می‌گویند عملیات نیروهای امنیتی عربستان ساعت‌ها ادامه داشته است.

حمله مسلحانه به هتلی  در بندر گوادر

مردان مسلح به هتلی در بندر گوادر پاکستان حمله کردند. به‌گفته مقامات پاکستان تعداد زیادی از مهمانان هتل تخلیه شده‌اند و تیراندازی میان نیروهای امنیتی و مهاجمان تا ساعت‌ها ادامه داشت. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به «ارتش آزادی بخش بلوچستان» مسوولیت حمله را بر عهده گرفته است. سه هفته پیش نیز حمله گروهی جدایی‌طلب در بلوچستان پاکستان ۱۴کشته بر جای گذاشت.

تهدید سفیر ریاض  در خارطوم به مرگ

منابع خبری سودانی گزارش دادند که گروه موسوم به «البنیان المرصوص»، علی بن حسن جعفر سفیر سعودی را در خارطوم به مرگ تهدید کرده و از او خواسته این کشور را ترک کند. به‌گزارش راشاتودی، گروه البنیان المرصوص با انتشار یک فایل صوتی از شورای نظامی سودان خواست تا مقدمات بازجویی و محاکمه سفیر ریاض را فراهم کند. سفیر سعودی در خارطوم چندی پیش گفته بود «کشور ما باعث و بانی این تغییرات (انقلاب مردمی) در سودان است.»

 

ارسال نظر