کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۰۱:۴۸:۵۰
کد خبر: ۱۴۴۲۵۴

کشته شدن 15 نفر از اشرار  در پاکستان

فرمانده نیروهای مرزبانی پاکستان (FC) با اشاره به اینکه طرح حصارکشی مرزهای این کشور با ایران در سه تا چهار سال آینده تکمیل می‌شود، گفته 15 تن از اشرار طی عملیات اخیر نیروهای پاکستانی کشته شدند. به‌گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی جمعه از نشست فرمانده نیروهای مرزی این کشور با اعضای کمیته امور داخلی مجلس سنای به ریاست «رحمان ملک» خبر دادند. گفته شده، طرح حصارکشی مرزهای بلوچستان با ایران آغاز شده و انتظار می‌رود این فرآیند در سه الی چهار سال آینده تکمیل شود.

18 کشته و زخمی در انفجار انتحاری بغداد

انفجار انتحاری در مرکز بغداد پایتخت عراق هشت کشته و 10 زخمی به‌جا گذاشت. یک تروریست انتحاری مجهز به کمربند انفجاری جمعه خود را در نزدیک یک بازار محلی در منطقه جمیله در مرکز شهر بغداد پایتخت عراق منفجر کرد. بر اساس برآورد اولیه تاکنون دست کم هشت شهروند عراقی در این انفجار کشته یا زخمی شدند. این نخستین حمله انتحاری در بغداد طی ماه‌های اخیر است.

دفاع ماکرون از فروش سلاح به عربستان

رییس‎جمهوی فرانسه از فروش سلاح به عربستان سعودی دفاع کرده است. به‌‌گزارش رویترز، امانوئل ماکرون گفته: «بیشتر تسلیحاتی که به عربستان سعودی فروختیم در داخل اراضی یا در مرزهای این کشور استفاده می‌شود. تضمین‌هایی گرفتیم مبنی بر اینکه سلاح فرانسوی علیه غیرنظامیان استفاده نشود.» این در حالی است که خلاف ادعای مقام‌های فرانسه سلاح ساخت این کشور در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته است. تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیرساخت‌های این کشور شده است.

استقرار بمب‌افکن‌های امریکا در قطر

خبر استقرار بمب‌افکن‌های امریکایی در پایگاه بزرگ نظامی این کشور در قطر توسط نیروی هوایی امریکا منتشر شده است. پیش از آن، گفته شده بود که امریکا تصمیم به استقرار این هواپیماها را در جنوب غربی آسیا دارد. پس از اعزام ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس ابراهام لینکلن» به سوی آب‌های خلیج فارس، خبر استقرار بمب‌افکن‌های بی‌52 امریکا در قطر نیز از سوی نیروی هوایی امریکا تایید شده است. آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی از دوبی خبر از استقرار جنگنده‌بمب‌افکن‌های بی‌۵۲ در پایگاه نظامی امریکا واقع در امیرنشین قطر داده است. نیروی هوایی امریکا اعلام کرده این هواپیماها غروب پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت به پایگاه العدید در قطر رسیده‌اند.

 

ارسال نظر