کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۰۰:۴۰:۴۳
کد خبر: ۱۴۴۱۷۸

تداوم ریزش لیر ترکیه

تصمیم ترکیه به برگزاری انتخابات مجدد در استانبول به ریزش لیر شدت بخشیده است. به‌گزارش سی‌ان بی‌سی، با قبول درخواست حزب حاکم ترکیه برای برگزاری مجدد انتخابات شهرداری در استانبول، لیر در معاملات چهارشنبه بازارهای ارزی شاهد یک ریزش دیگر بود، به‌گونه‌ای که هر دلار به ازای ۶.۱۹۴۴لیر مبادله شد و بالاترین سطح خود در برابر همتای ترکش در طول ۷ ماه اخیر را به ثبت رساند.

سفر غیرمنتظره پمپئو به عراق

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، در سفر از پیش اعلام نشده به عراق رفت. به‌گزارش رویترز، پمپئو پیش از این سفر دیدار خود با صدراعظم و وزیر خارجه آلمان در برلین را لغو کرده و اعلام کرده بود که دلیل لغو سفرش به آلمان، برخی امور فوری بوده است. برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که دلیل سفر پمپئو به عراق، سیاست‌های جدید برجامی ایران بوده است.

بازگشت نواز شریف به زندان

محمد نوازشریف نخست‌وزیر پیشین پاکستان که 42 روز پیش برای درمان بیماری بطور موقت از زندان آزاد شده بود به زندان لاهور بازگشت. نوازشریف 69ساله که سه بار نخست‌وزیر پاکستان شده به جرم فساد اقتصادی در زندان به سر می‌برد و همچنین بطور مادام‌العمر برای انتصاب به مقام‌های دولتی  رد صلاحیت شده است. خانواده نوازشریف می‌گویند پرونده‌سازی علیه آنها با انگیزه سیاسی بوده است. نوازشریف ژانویه 2017 از سوی دادگاه عالی به اتهام فساد مالی از نخست‌وزیری برکنار شده بود.

کابینه دولت اردن استعفا کرد

تمامی وزرای کابینه دولت اردن استعفا دادند. به‌گزارش اسپوتنیک، وزرای کابینه دولت اردن چهارشنبه نشستی برگزار کرده و استعفای خود را تقدیم عمر الرزاز، نخست‌وزیر این کشور کردند. این اقدام وزیران اردنی به منظور تسهیل در روند اصلاح کابینه دولت اردن صورت گرفته است. دولت عمر الرزاز در پی تظاهرات مردمی علیه اوضاع معیشتی و اقتصادی و استعفای هادی الملقی به فرمان عبدالله دوم، پادشاه اردن تشکیل شد، اما ۱۴ تن از وزرای دولت جدید همان کسانی بودند که در کابینه هادی الملقی نیز حضور داشتند.

حمله طالبان به زیارتگاه صوفیان در لاهور

وقوع یک انفجار در شهر لاهور پاکستان دستکم ۹ کشته و ۲۴ مجروح بر جای گذاشت. این انفجار چهارشنبه در نزدیکی «داتا دربار» در لاهور روی داد. «داتا دربار» نام آرامگاه یکی از عرفای سده پنجم هجری است. طالبان مسوولیت این انفجار را پذیرفته است. داتا دربار بزرگ‌ترین زیارتگاه صوفیان در جنوب آسیا است. این زیارتگاه در ۲۰۱۰ هدف حمله انتحاری قرار گرفته بود.

 

ارسال نظر