کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۳۳:۵۰
کد خبر: ۱۴۳۹۲۰

مقام ارشد IMF رییس بانک دولتی پاکستان شد

اسلام‌آباد، رضا باقر اقتصاددان پاکستانی که سال‌ها سابقه حضور در صندوق بین‌المللی پول دارد را به عنوان رییس بانک دولتی انتخاب کرد. به‌گزارش خبرگزاری تی‌پی‌ای، درحالی که دولت پاکستان از نبود منابع مالی کافی رنج می‌برد و در تلاش برای جذب بسته کمک چند میلیاد دلاری از منابع جهانی است، یک مدیر با سابقه بین‌المللی را به عنوان رییس جدید بانک دولتی این کشور منصوب کرده است.

اردوغان ابطال انتخابات استانبول را خواستار شد

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه بار دیگر خواستار ابطال نتیجه انتخابات شورای شهر استانبول شد که پیروزی مخالفان رییس‌جمهوری را در پی داشته است. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار است مقامات محلی در این باره تصمیم‌گیری کنند و به همین مناسبت اردوغان تصمیم گرفته که بر فشارهایش بیفزاید. رییس‌جمهوری ترکیه مدعی است که شهروندان ترکیه از او خواسته‌اند تا انتخابات استانبول از نو برگزار شود. در این انتخابات اکرم امام‌اُغلو نامزد احزاب مخالف، با اختلاف کمتر از 15هزار رأی بینالی ییلدیریم نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه را شکست داد. انتخابات استانبول از اهمیت بسیاری زیادی برای اردوغان برخوردار است.

توافق‌های دوجانبه نظامی و اقتصادی  عراق - فرانسه

فرانسه اعلام کرده همکاری‌های نظامی خود را با عراق تقویت خواهد کرد. این خبر پس از دیدار امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری این کشور، با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در کاخ الیزه اعلام شده است. این یک همکاری دوجانبه است و پاریس قصد ندارد که این همکاری‌ها را با نام اتحادیه اروپا یا ناتو انجام دهد. عادل عبدالمهدی همچنین از ماکرون خواسته تا در موضوع تحریم‌های اعمال شده علیه ایران توسط امریکا، به عنوان میانجی میان بغداد و واشنگتن ایفای نقش کند.

انفجار در نزدیک فرماندهی پلیس بغلان

مقام‌های دولتی و شاهدان عینی از وقوع یک انفجار سنگین در نزدیک مرکز فرماندهی پلیس ولایت بغلان در شهر پلخمری در شمال افغانستان خبر دادند. به‌گزارش بی‎بی‎سی، طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته‌اند که افراد آنان به مقر فرماندهی پلیس حمله کرده‌اند. طالبان شنبه با رد درخواست لویه جرگه مشورتی و زلمای خلیل‌زاد نماینده امریکا در امور افغانستان، تاکید کرده که در ماه رمضان به مبارزه خود علیه دولت دست‌نشانده افغانستان ادامه خواهد داد. طالبان تاکید کرده است که طرح خلع سلاح این گروه هیچگاه محقق نخواهد شد و این نیروهای امریکایی هستند که باید اسلحه خود را زمین گذاشته و افغانستان را ترک کنند.

 

 

ارسال نظر