کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۰:۴۰:۱۵
کد خبر: ۱۴۳۴۲۳

کنسولگری ترکیه در نجف افتتاح  می‌شود

وزیر خارجه ترکیه از موافقت دولت عراق با افتتاح کنسولگری کشورش در نجف خبر داده است. به‌گزارش فرات‌نیوز، مولود چاووش اوغلو در سفر به بغداد و دیدار با همتای عراقی خود گفته رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، پایان سال جاری میلادی برای مشارکت در چهارمین دور نشست همکاری استراتژیک میان بغداد و آنکارا به عراق سفر خواهد کرد. علاوه بر نجف، ترکیه قصد دارد در کرکوک نیز کنسولگری افتتاح کند.

مشرف اول مه به پاکستان برمی‌گردد

پرویز مشرف بر اساس اعلام وکیلش قصد دارد در تاریخ اول مه به پاکستان برگردد. به‌گزارش پی‌تی‌آی، پرویز مشرف دیکتاتور نظامی سابق پاکستان مارس ۲۰۱۴ با کیفرخواستی از سوی مقام‌های یک دادگاه ویژه در پاکستان به اتهام خیانت به کشور روبرو شد. او ۲۰۱۶ پاکستان را به بهانه معالجات پزشکی ترک کرده و به دبی رفت. حزب مسلم لیگ‌نواز متعلق به نوازشریف، از پرویز مشرف به اتهام خیانت به سبب اعمال وضعیت اضطراری در ۲۰۰۷ شکایت کرده بود.

عراق از بحرین خواست عذرخواهی کند

وزارت خارجه عراق اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره مقتدا صدر را محکوم کرده و از این کشور خواسته عذرخواهی کند. به‌گزارش سومریه نیوز، وزیر خارجه عراق همچنین کاردار سفارت امریکا در بغداد را احضار کرده است. وزیر خارجه بحرین اخیرا مقتدا صدر را احمق خوانده بود. در واکنش به این اهانت ده‌ها عراقی در برابر کنسولگری بحرین در نجف تجمع کردند.

سرمایه‌گذاری 3.4  میلیارد دلاری چین در دبی

چین با هدف افزایش نفوذ در دومین اقتصاد بزرگ منطقه خلیج‌فارس تصمیم دارد 3.4 میلیارد دلار در دو مرکز تجاری دبی سرمایه‌گذاری کند. به‌گزارش بلومبرگ، چین در ساخت مرکز تجاری 60 میلیون فوت‌مکعبی که از آن برای ذخیره و انبار کردن تولیدات چین برای انتقال به سراسر جهان استفاده خواهد شد، هزینه خواهد کرد. این مرکز شامل فروشگاه‌های خرده و عمده‌فروشی خواهد بود که به تقویت و افزایش تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر