کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۰۷۷

منفی شدن چشم‌انداز اقتصادی عمان

موسسه رتبه‌بندی «اس‌اندپی» چشم‌انداز اقتصادی عمان را منفی اعلام کرد. به‌گزارش تریدینگ اکونومیکس، موسسه رتبه‌بندی اس‌اندپی همچنین رتبه اعتباری عمان را به «BB»  تغییر داده است. این موسسه از غیبت اقدامات حمایتی مالی موثر در جبران کسری بودجه دولت و محیط نامطلوب خارجی به عنوان عوامل موثر بر کاهش رتبه اعتباری عمان خبر داده است. پیش‌بینی شده کسری بودجه دولت عمان به ۸.۹درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور برسد. با این حال افزایش قیمت نفت باعث خواهد شد تا این روند در آینده بهبود یابد و بطور متوسط در 4 سال آینده این نسبت به ۸.۷درصد از تولید ناخالص داخلی کاهش یابد.

بازداشت عاملان حمله به رهبر مخالفان ترکیه

پلیس ترکیه 6 نفر از جمله یک عضو حزب حاکم را پس از حمله به رهبر اپوزیسیون ترکیه و موج گسترده انتقادات بازداشت کرد. به ‌گزارش خبرگزاری فرانسه، کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب خلق جمهوری‌خواه یکشنبه به هنگام شرکت در مراسم تدفین یک سرباز کشته شده توسط شبه نظامیان کرد مورد حمله گرفت. این حمله چند روز پس از این انجام گرفت که حزب خلق جمهوری‌خواه در انتخابات محلی در آنکارا و استانبول توانست حزب اردوغان را شکست دهد.

سفر مقام‌های نفتی امارات و کویت به ژاپن

مدیرکل نفت ملی امارات متحده عربی و وزیر نفت کویت سه‌شنبه وارد توکیو شدند. روزنامه استریت تایمز سنگاپور نوشته، وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده سفر مقامات نفتی امارات و کویت، از قبل برنامه‌ریزی شده و ارتباطی با تصمیم امریکا برای عدم تمدید معافیت از تحریم خرید نفت ایران ندارد. کاخ‌سفید دوشنبه اعلام کرد ترامپ تصمیم گرفته معافیت مشتریان نفت ایران را از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران تمدید نکند.

وام551 میلیون دلاری پاکستان

روزنامه تریبیون پاکستان از امضای قرارداد وام 551میلیون دلاری بین پاکستان و بانک توسعه اسلامی برای وارد کردن گاز مایع طبیعی و نفت از سوی اسلام‌آباد خبر داده است. این قرارداد دوشنبه از سوی نمایندگان شرکت دولتی نفت پاکستان، پالایشگاه پاکستان- عرب (پارکو) و شرکت گاز مایع طبیعی پاکستان و با حضور عبدالله حفیظ شیخ مشاور جدید مالی عمران‌خان امضا شد و این مبلغ برای وارد کردن گاز مایع طبیعی و نفت در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد. طبق توافقنامه آوریل 2018، بانک توسعه اسلامی با دادن وام 1.3 میلیارد دلاری به پاکستان برای وارد کردن گاز مایع طبیعی و نفت در سال 2019 موافقت کرده بود.

 

 

ارسال نظر