کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۲۰۱

درخواست بازشماری آرا در استانبول رد شد

یک عضو شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد: این شورا درخواست حزب عدالت و توسعه مبنی بر بازشماری تمامی آرا در ۳۱ منطقه سراسر استانبول را رد کرد. به‌گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه، مدعی است انتخابات محلی با جرایم سازماندهی شده در صندوق‌های رای در استانبول مخدوش شده است. با این حال نماینده حزب حاکم شورای عالی انتخابات گفته این شورا تنها توافق کرده ۵۱ صندوق رای در ۲۱ منطقه را مورد بازشماری قرار دهد. هر یک از این صندوق‌های رای شامل چند صد آرا است. عدالت و توسعه خواستار بازشماری تمامی آرا در استانبول شده است. در انتخابات محلی ۳۱ مارس، عدالت و توسعه در استانبول و آنکارا نتوانست به پیروزی دست یابد.

وزیر سابق افغانستان زندانی شد

عبدالرزاق وحیدی، وزیر پیشین مخابرات زندانی شده است. به‌گزارش بی‌بی‌سی، دادستانی کل افغانستان اعلام کرده وحیدی در دادگاه بدوی غیابی محاکمه شده و به جرم سوءاستفاده از موقعیت خود هنگام ماموریت در وزارت دارایی به سه‌سال زندان محکوم شده ‌است. وحیدی دادگاه را غیرعادلانه خوانده است. اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان حدود یک‌ونیم سال پیش وحیدی را از کار معلق کرد اما او حدود چهار ماه پیش در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی پس از سه جلسه حضور در دادگاه ویژه وزیران بی‌گناه شناخته شد و برائت گرفت.

درخواست عمران‌خان برای ادامه همکاری نظامی با امریکا

نخست‌وزیر پاکستان بر لزوم ادامه همکاری نظامی میان اسلام‌آباد و واشنگتن برای مقابله با تهدیدات نوظهور به ویژه داعش که در مرز پاکستان-‌ افغانستان متمرکز شده، تاکید کرد. به‌گزارش نیشن، عمران‌خان در دیدار با ژنرال کنت مک‌کنزی فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا دیدگاهش در رابطه با روند سیاسی در افغانستان را با این ژنرال امریکایی به اشتراک گذاشت.

امریکا ۱۶ سعودی را ممنوع‌الورود کرد

وزارت خارجه امریکا فهرستی شامل اسامی۱۶تن که با ترور جمال خاشقجی ارتباط دارند، منتشر کرد. به‌گزارش الجزیره، در صدر فهرست وزارت خارجه امریکا سعود القحطانی، مشاور سابق محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان و ماهر المطرب، رییس سازمان اطلاعات عربستان دیده می‌شود. صلاح الطبیقی و مشعل البستانی و نام ۱۲تن دیگر نیز در این فهرست وجود دارد. این اقدام امریکا اولین اقدام عملی این کشور درباره پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول محسوب می‌شود و به مثابه مجازات‌ رسمی علیه عاملان این قتل است.

 

ارسال نظر