افشای سند نقش وزیر دفاع آلمان در رسوایی مالی

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۲۳

گروه جهان| نشریه آلمانی بیلد با انتشار سندی مدعی شد که وزیر دفاع این کشور 9 ماه پیش از افشای ماجرای پرداخت غیرقانونی به یک مشاور این وزارتخانه، از این امر مطلع بوده است. روزنامه بیلد یکشنبه بار دیگر «اورزولا فون درلاین» را در موضوع اتهام رسوایی مالی وزارت دفاع آلمان مقصر دانسته است.

 این نشریه آلمانی با انتشار تصویری از یک سند مالی وزارت دفاع مربوط به دسامبر 2017 استدلال کرد که شخص وزیر دفاع از پرداخت غیرقانونی به یک مشاور وزارتخانه خبر داشته است. بر این اساس 9 ماه پیش از آنکه این موضوع علنی شود، این مطلب به اطلاع فون درلاین رسیده اما او واکنشی نشان نداده است.

 منتقدان فون درلاین را متهم می‌کنند که در زمان وزارتش، وزارت دفاع شاهد باندبازی و سوءاستفاده میلیونی از بودجه کشور بوده است. بیلد پیشتر از پرداخت مبالغ اضافه به یک مشاور وزارت دفاع آلمان پرده برداشته بود. بر این اساس، یکی از مشاوران وزیر دفاع به ازای یک خدمت در 2017 دو بار دستمزد دریافت کرده است. این مشاور حوزه فناوری اطلاعات که از سوی شرکت «اکسنچر» برای وزارت دفاع فعالیت کرده، متهم به دریافت دست‌کم 25 هزار یورو، بیش از دستمزد واقعی خود است. وزارت دفاع آلمان با تایید خبر نشریه بیلد اذعان کرده که به‌دلیل گستردگی پروژه‌ها، امکان بروز خطا در در زمینه محاسبه و پرداخت دستمزدها وجود داشته است.

 

ارسال نظر