کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۲۶

قطر تجاوز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه قطر تجاوزات و ورود مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرده است. به‌گزارش فارس، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی، تأکید کرد که این اقدامات تحریک‌آمیز، احساسات یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان را جریحه‌دار می‌کند و یک سیاست هدفمند برای نیروهای اشغالگر است. در این بیانیه درباره تبعات سکوت در برابر رویکرد رژیم‌صهیونیستی مبنی بر نادیده گرفتن تمامی چارچوب‌های قانونی و انسانی هشدار داده شده است. قدس اشغالی از اواسط فوریه گذشته شاهد تنش به‌دلیل اصرار رژیم‌صهیونیستی برای بستن مصلای باب‌الرحمه در مسجدالاقصی است.

افغانستان دومین کشور مهاجرفرست به اروپا

افغانستان 2018 دومین کشور مهاجرفرست به اروپا بوده و فرانسه بزرگ‌ترین میزبان پناهجویان تبعه افغان در این سال بوده است. به‌گزارش یورونیوز، دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرده در ۲۰۱۸ تعداد ۵۸۰هزار نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی کرده‌اند که این آمار نسبت به شمار متقاضیان پناهندگی اروپا در سال ۲۰۱۵ حدود نصف شده و نسبت به سال ۲۰۱۷ نیز ۱۱درصد کاهش نشان می‌دهد. افغانستان با حدود ۴۱هزار پناهجو در رده دوم و عراق با ۳۹هزار و ۶۰۰ نفر در رده سوم کشورهایی قرار دارند که بیشترین مهاجر را به اروپا فرستاده‌اند.

حکم اینترپل برای بازداشت قاتلان خاشقجی

یک روز پس از تهدید رییس‌جمهور ترکیه مبنی بر ارجاع پرونده ترور خاشقجی به محاکم بین‌المللی، اینترپل حکم بازداشت عوامل این جنایت را صادر کرد. به‌گزارش آناتولی، اینترپل به درخواست آنکارا درباره ۲۰تبعه و مقام ارشد سعودی دخیل در قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار عربستانی، هشدار قرمز اعلام کرده است. هشدار یا اعلان قرمز اینترپل یکی از مهم‌ترین اعلان‌هاست که به معنای حکم جلب یا حکم تحت پیگرد بین‌المللی است.

رأی پارلمان اروپا به تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه

پارلمان اروپا خواستار تعلیق رسمی مذاکرات برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا شده است. به‌گزارش رویترز، ۳۷۰ قانونگذار اروپایی به تعلیق مذاکرات با ترکیه رأی مثبت دادند. این در حالی بود که ۱۰۹نماینده با تعلیق این مذاکرات مخالفت کردند. ۱۴۳نماینده نیز رأی ممتنع دادند. این مصوبه غیرالزام‌آور بوده و تصمیم نهایی در این خصوص بر عهده کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. نمایندگان اروپا اردوغان را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

 

ارسال نظر