کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۰:۲۸:۳۲
کد خبر: ۱۴۱۳۸۹

نشست افغانستان، چین و پاکستان در کابل

روزنامه دیلی‌تایمز به نقل از وزیر خارجه افغانستان نوشته، مقام‌های چین، پاکستان و افغانستان دوشنبه به منظور مذاکره درباره همکاری‌های سه‌جانبه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در کابل دیدار کردند. انجمن بین‌المللی سه جانبه در سطح وزیران خارجه، 2017 زمانی که روابط پاکستان و افغانستان در پایین‌ترین سطح قرار داشت به پیشنهاد چین آغاز شد. در نشست پیش، سه کشور توافق کردند تا علاوه بر تقویت همکاری‌های سه جانبه در راستای ایجاد ظرفیت‌های ضد تروریسم فعالیت کنند.

چین به پاکستان موشک پیشرفته می‌دهد

چین قصد دارد موشک هدایت‌شونده راداری فعال پی‌ال-۱۵ را در اختیار نیروی هوایی پاکستان قرار دهد. به گزارش میلیتری واچ، این موشک‌ها با قابلیت مانور بالا به پاکستان اجازه می‌دهد تا هواپیمای جنگی دشمن را در برد دور هدف قرار دهد. پاکستان جزو معدود کشورهایی خواهد بود که به چنین مهماتی با چنین استانداردی دسترسی پیدا می‌کند.

ملاعمر در نزدیکی پایگاه امریکایی زندگی می‌کرد

در یک کتاب تازه ادعا شده ملامحمد عمر رهبر فراری طالبان، زمانی در نزدیکی پایگاه امریکایی در افغانستان زندگی می‌کرده است. به‌گزارش ایسنا، کتاب «زندگی مخفی ملاعمر» نوشته بتی دم، حاکی است که ملاعمر هرگز در پاکستان پنهان نشده بود؛ در عوض در زادگاهش زابل در فاصله پنج کیلومتری پایگاه امریکایی زندگی می‌کرد. دولت افغانستان دوشنبه این ادعا را رد کرده است.

دیدار حریری با پادشاه عربستان در ریاض

نخست‌وزیر لبنان در ریاض با پادشاه عربستان دیدار و درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات لبنان و منطقه صحبت کرد. به‌گزارش النشره، سعد حریری در دیدار دوشنبه با سلمان بن عبدالعزیز راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه لبنان و عربستان و آخرین تحولات منطقه به‌ویژه لبنان را بررسی کردند. در این دیدار وزیر مشاور دیوان پادشاهی عربستان، وزیر خارجه، سفیر عربستان در لبنان و سفیر لبنان در عربستان حضور داشتند.

نوسازی نیروی هوایی کویت توسط امریکا

روزنامه القبس کویت از امضای یک قرارداد نظامی میان این کشور و یک کمپانی دفاعی امریکایی خبر داده است. شرکت دفاعی هریس کورپ امریکا قراردادی را برای مجهز کردن نیروی هوایی کویت به تجهیزات جنگ الکترونیک امضا کرده است. ارزش این قرارداد ۴۳.۲ میلیون دلار است. کویت از هواپیماهای مدرن و جدید به جای هواپیماهای قدیمی استفاده خواهد کرد.

 

ارسال نظر