نیکلاس مادورو: حمله سایبری برق ونزوئلا را قطع کرد

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۳۰۱

گروه جهان| رییس‌جمهوری ونزوئلا گفته حملات سایبری از بیرون مرزها سبب قطع برق سراسری روزهای اخیر در این کشور شده است. نیکلاس مادورو گفته: «جناح راست و امپراتوری، با هم به شبکه برق سراسری ما ضربه زدند و ما در تلاشیم تا آن را ترمیم کنیم.»

به‌گزارش یورونیوز، مادور همچنین با قدردانی از ارتش بار دیگر خوان گوایدو را «دلقک و بازیچه امریکا» خطاب کرده و گفته: «آنها از نیروهای مسلح خواستند که کودتای نظامی بکنند اما پاسخ این نیروها روشن بود آنها کودتاچی‌ها را شکست دادند.»

این درحالی است که خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که خود را رییس‌جمهوری موقت این کشور خوانده، از تمامی مردم کشورش خواسته برای اعتراض به سیاست‌های مادورو راهی کاراکاس شوند. گوایدو که زمان دقیق تظاهرات اعتراضی را مشخص نکرده گفته: «به یمن رژیم کنونی، روزهای پیش‌رو سخت خواهد بود.» خوان گوایدو همچنین در این باره گفته: «رژیم مادورو هیچ راه‌حلی برای بحران برق که خودش آن را ایجاد کرده ندارد.» قطع برق بسیاری از نقاط ونزوئلا که طولانی‌ترین خاموشی سال‌های گذشته در این کشور به شمار می‌رود یک‌شنبه وارد چهارمین روز خود شد. شماری از معترضان شنبه به مادورو در کاراکاس با پلیس و نیروهای امنیتی درگیر شدند. در حالی که دولت نیکلاس مادورو قطع سراسری برق را به گردن «ایالات متحده و همدستان او» می‌اندازد مخالفان دولت این امر را نتیجه دو دهه مدیریت بد و فساد در کشور می‌دانند.

 

ارسال نظر