کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۲۱۵

واکنش پنتاگون به خرید اس400 از سوی آنکارا

پنتاگون فروش هواپیماهای اف35 و سیستم موشکی پاتریوت به ترکیه را به صرف‌نظر این کشور از خرید سیستم دفاع موشکی اس400 از روسیه منوسط کرد. به‌گزارش آناتولی، چارلز سامرز سخنگوی پنتاگون با تاکید بر اینکه خرید موشک‌های روسی از سوی ترکیه تبعات سنگینی برای روابط نظامی دو کشور خواهد داشت، گفته: «فروش هواپیماهای اف35 و سیستم موشکی پاتریوت منتفی خواهد شد.» ترکیه یکی از سرمایه‌گذاران ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته اس35 است و قرار است در ساخت این هواپیمای مدرن نیز مشارکت داشته باشد .

شکایت پاکستان از خلبانان هندی

سازمان جنگل‌ها و فضای سبز پاکستان از خلبانان نیروی هوایی هند از جمله ابیناندان وارتامان به‌دلیل بمباران مناطق جنگلی و نابودی چندین درخت در منطقه بالاکوت به سازمان ملل شکایت کرده است. به‌گزارش اوراسیا تایمز، سازمان جنگل‌ها و فضای سبز پاکستان در شکایت خود آورده که خلبانان هندی به 19 درخت خسارت وارد کرده‌اند. پاکستان همچنین قصد دارد از دهلی به‌دلیل آنچه ترویج تروریسم محیط‌زیستی خوانده به سازمان ملل شکایت کند. در پس حمله انتحاری 14 فوریه به نیروهای هندی در کشمیر، روابط دو کشور متشنج شد.

دستگیری 7 عضو حزب نزدیک به کردها در ترکیه

پلیس ترکیه طی عملیاتی در دیاربکر هفت تن از اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها را به اتهام تبلیغات به نفع پ‌ک‌ک بازداشت کرد. به‌گزارش خبرگزاری اخلاص ترکیه، در این عملیات 7 تن از اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها که در حمایت از لیلا گوون نماینده این حزب در مجلس ملی ترکیه، در ساختمان حزب گرد هم آمده بودند بازداشت شدند. گوون در اعتراض به انزوای عبدالله اوجالان رهبر پ‌ک‌ک از دو ماه پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد. پ‌ک‌ک از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت امریکا گروه تروریستی معرفی شده است.

درخواست گوترش برای حضورکابل در مذاکرات صلح

دبیرکل سازمان ملل گفته تنها راه‌حل مشکلات و بحران افغانستان آغاز مذاکرات بین خود طرف‌های افغان شامل طالبان و دولت است. به‌گزارش آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش سرعت بخشیدن به برگزاری مذاکرات میان طالبان و دولت قانونی افغانستان را خواستار شده و گفته اکنون بهترین زمان پایان دادن به جنگ 17 ساله افغانستان است. او افزود: یک توافقنامه صلح پایدار را تنها می‌توان از طریق گفت‌وگوی جامع در داخل افغانستان به دست آورد.

 

ارسال نظر