کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۱:۲۵:۵۸
کد خبر: ۱۴۱۰۴۶

دیدار وزیر دفاع ترکیه  و دیپلمات امریکایی

وزیر دفاع ترکیه و نماینده ویژه امریکا در امور سوریه با محوریت تحولات سوریه گفت‌وگو کردند. به‌گزارش آناتولی، خلوصی آکار و جیمز جفری نماینده ویژه امریکا در امور سوریه، در آنکارا گفت‌وگو کردند. بر اساس اعلام وزارت دفاع ترکیه، در این دیدار آخرین تحولات در سوریه و در صدر آن وضعیت شرق فرات و منبج مورد بررسی قرار گرفت. آکار در این دیدار بر انتظار آنکارا برای اتمام هرچه سریع‌تر نقشه‌راه منبج، حساسیت نسبت به تمامیت ارضی سوریه،  عدم حضور عناصر پ‌‌ک‌‌ک در منطقه امن شرق فرات و تأمین امنیت آن از سوی ترکیه تأکید کرد.

لاوروف به کویت رفت

وزیر خارجه روسیه پس از سفر به قطر و عربستان چهارشنبه به کویت رفت. به‌گزارش رأی‌الیوم، سرگئی لاوروف پس از دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در ریاض به کویت رفت. قرار است لاوروف با مقامات سیاسی کویت دیدار و با آنها درباره پرونده‌های مختلف منطقه از جمله یمن، سوریه و لیبی و همچنین آینده روابط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با ایران بحث و گفت‌وگو کند. وزیر خارجه روسیه پیش از این به قطر و عربستان نیز سفر کرده بود و قرار است که پنجشنبه (امروز) عازم ابوظبی شود.

قطر: محاصره   محک کارآمدی اصلاحات   ماست

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفته کشورش از ۲۰۰۰ شاهد اصلاحات سیاسی و سازمانی است و محاصره اثربخشی این اصلاحات را اثبات کرده است. به‌گزارش ایسنا، لولوة الخاطر گفته محاصره به منزله آزمون میزان کارآمدی این اصلاحات است و قطر دوره آزمون و امتحان را پشت سر گذاشته و همه شاخص‌ها بیانگر شکوفایی این کشور در همه زمینه‌هاست. منطقه خلیج فارس از سال ۲۰۱۷ میلادی به‌دنبال قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر شاهد بدترین بحران در طول تاریخ خود است.

فرمانده غیرنظامی ناتو وارد افغانستان شد

نیکلاس کی سفیر سابق بریتانیا در کابل چهارشنبه کار خود را به عنوان فرمانده غیرنظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان آغاز کرد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناتو، نیکلاس کی در مقام فرمانده غیرنظامی ناتو همکاری نزدیکی با ماموریت تحت فرماندهی ناتو با عنوان حمایت قاطع برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروها و نهادهای امنیتی افغانستان خواهد داشت و به شورای آتلانتیک شمالی درباره تلاش‌های ناتو در افغانستان و روابط با شریکان افغان مشاوره خواهد داد. او با مقامات ارشد دولت افغانستان و همچنین اعضای پارلمان افغانستان و نمایندگان جامعه بین‌المللی هماهنگی و با نمایندگان جامعه مدنی افغانستان تعامل خواهد کرد.

 

ارسال نظر