کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۶:۴۹
کد خبر: ۱۴۰۸۶۴

ترامپ به عربستان  رآکتورهای هسته‌ای می‌فروشد

نیویورک‌تایمز نوشته جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد رئیس جمهوری آمریکا در سفر اخیر به ریاض و دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره برنامه هسته‌ای و کمک‌های ایالات متحده به این کشور گفتگو کرده است. در حالی که دولت ترامپ خواستار خلع سلاح هسته‌ای ایران و کره‌شمالی است، به عربستان برای مجهز شدن به برنامه هسته‌ای کمک کرده و در نظر دارد رآکتورهای مورد نیاز را به این کشور بفروشد.

تنش پاکستان و هند دستورکار سازمان شانگهای

در پی افزایش تنش‌های پاکستان و هند، این مساله در دستور کار نشست پیش‌روی سازمان همکاری شانگهای قرار گرفت. به‌گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد بر همین اساس برگزارکنندگان نشست پیش روی سازمان همکاری شانگهای برخی برنامه‌ها را تغییر دادند. سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان گفته این کشور پیشنهاد داده که کنفرانس تدابیر اعتمادساز و همکاری در آسیا (CICA) برای بررسی و حل تنش اخیر میان هند و پاکستان در چارچوب سازمان همکاری شانگهای برگزار شود.

سرمایه‌گذاری ترکیه در صنایع شیر عراق

خبرگزاری آناتولی از سرمایه‌گذاری یک شرکت ترکیه‌ای در کارخانه ابوغریب، بزرگ‌ترین کارخانه صنایع شیر در عراق خبر داده است. کارخانه صنایع شیر ابوغریب که 1958 تاسیس شد، بزرگ‌ترین کارخانه تولید شیر در عراق است که شرکت مکاکوناین ترکیه در آن سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت ترکیه‌ای 15سال مسوولیت فعالیت در کارخانه عراقی را به عهده خواهد گرفت. ترکیه پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که آنکارا در دوران بازسازی عراق، بیشترین کمک ها را به بغداد خواهد کرد.

افزایش قربانیان سیل در پاکستان

سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان اعلام کرده است که با پیدا شدن چند جسد دیگر، شمار قربانیان سیل شدید در بخش‌های مختلف ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوا به 16 کشته رسیده است. به‌گزارش ایرنا، بارش شدید برف و باران باعث جاری شدن سیل در شهرستان‌های مختلف ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوا شده است. دولت ایالتی در بلوچستان پاکستان وضعیت اضطراری اعلام کرده است و نیروهای امدادی با کمک ارتش در حال انتقال ساکنان مناطق آسیب دیده به اماکن امن هستند.

 

 

ارسال نظر