کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۹۵۸۹

قطر به‌دنبال خرید اس۴۰۰ روسی است

سفیر قطر در مسکو گفته کشورش دنبال مذاکره با روسیه درخصوص خرید سامانه دفاع هوایی اس۴۰۰ است. به‌گزارش رویترز، فهد بن محمد العطیه گفته به‌دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه صادرات نظامی روسیه هنوز هیچ قراردادی امضا نشده و این تحریم‌ها نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است. وی در واکنش به موضع عربستان که تهدید کرده عملیات نظامی علیه قطر در صورت استقرار سامانه پدافند هوایی روسی اس۴۰۰ انجام می‌دهد، گفته: «هرگز به عربستان اجازه نمی‌دهیم در روابطمان با روسیه مداخله کند.»

آغاز تور آسیایی بن‌سلمان از پاکستان

منابع مطلع از سفر ولیعهد عربستان به پنج کشور آسیایی با آغاز از پاکستان خبر دادند. منابع مطلع اعلام کردند که محمد بن‎سلمان قرار است در چند روز آینده سفر به پنج کشور آسیایی پاکستان، چین، مالزی، اندونزی و هند را آغاز کند. به‌گزارش رویترز، او در نخستین مرحله به اسلام‌آباد سفر می‌کند. انتظار می‌رود در سفر بن سلمان به پاکستان و هند چند توافقنامه سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی و زیرساخت‌ها به امضای طرفین برسد.

ترکیه میزبان مذاکرات صلح افغانستان

نشست نمایندگان ویژه امریکا و روسیه در امور افغانستان22فوریه در آنکارا برگزار خواهد شد. به‌گزارش آناتولی، زمیر کابولوف نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان، گفته که 22فوریه با زلمای خلیل‌زاد همتای امریکایی خود در آنکارا دیدار خواهد کرد. نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان با اشاره به نقش برخی کشورهای منطقه در روند صلح افغانستان تصریح کرده که پاکستان و ایران در حل و فصل مساله افغانستان می‌توانند نقشی کلیدی بازی کنند.

امارات خبرنگار اردنی را آزاد کرد

امارات یک خبرنگار اردنی را پس از سه سال حبس آزاد کرد. به‎گزارش ایسنا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرده که امارات تیسیر النجار، خبرنگار اردنی را آزاد کرده است. وی به‌دلیل انتقاد از مواضع ابوظبی در قبال جنگ اسراییل علیه نوار غزه در ۲۰۱۴ به بیش از سه سال حبس محکوم شد. النجار ۴۲ ساله ۲۰۱۵ در پی انتشار پستی در فیسبوک در انتقاد از موضعگیری دولت‌های عربی در برابر حملات اسراییل به غزه بازداشت شد. دادگاه ابوظبی ۲۰۱۷ حکم سه سال حبس و پرداخت جریمه را صادر کرد. امارات اتهام او را انتشار بیانیه‌هایی در اهانت به کشور عنوان کرد.

 

ارسال نظر