رشد سهام آسیایی با امید به مذاکرات چین و امریکا

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۰۹

گروه جهان| ارزش شاخص‌های سهام آسیایی در معاملات سه‌شنبه بازارهای آسیایی با امید به حصول توافق تجاری بین چین و امریکا در دور جدید مذاکرات دو کشور اندکی رشد کرد. به‌گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران امیدوارند دور جدید مذاکرات تجاری چین و امریکا بتواند به حل اختلافاتی منجر شود که رشد اقتصادی جهان و درآمد شرکت‌ها را کاهش داده است. بزرگ‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۳‌درصد رشد داشت. شاخص کامپوزیت شانگهای هم ۰.۶‌درصد رشد کرد و به ارزش سهام استرالیا هم ۰.۴‌درصد افزوده شد. سهام نیکی ژاپن پس از تعطیلی بازارها دوشنبه

۲ درصد جهش کرد که البته تضعیف نرخ ین نیز در رشد این سهام نقش داشت. آن‌چه حال‌وهوای بازارها را بهتر کرد این بود که قانون‌گذاران امریکا به توافق تایید نشده‌ای در مورد بودجه امنیت مرزی دست یافتند که احتمالا می‌تواند از یک تعطیلی دیگر دولت که قرار بود از شنبه آغاز شود، جلوگیری کند.

مقامات چین و امریکا ابراز امیدواری کرده‌اند دور جدید مذاکرات تجاری که از دوشنبه در پکن آغاز شده مواضع طرفین را به هم نزدیک‌تر کند و اختلافاتی که منجر به شکل‌گیری جنگ تجاری چندین ماهه بین دو کشور شده است را کاهش دهد. پکن و واشنگتن در تلاش هستند تا بتوانند قبل از ضرب‌الاجل در اول ماه مارس ترامپ، به توافقی تجاری دست پیدا کنند. یک مارس قرار است تعرفه‌های واردات ۲۰۰‌میلیارد دلار از کالاهای چینی از ۱۰‌درصد به ۲۵‌درصد افزایش داده شود.

دور اول مذاکرات تجاری چین و امریکا از دوشنبه در شهر پکن و با حضور هیات‌هایی از دو طرف و در سکوت کامل رسانه‌ای برگزار شد. این مذاکرات فعلا در سطح معاون وزیر برگزار شده و قرار است بخش اصلی گفت‌وگوها با حضور مقامات بلند پایه از هر دو کشور روزهای پنجشنبه و جمعه (فردا و پس فردا) انجام شود. استیون منوچین وزیر خزانه‌داری و رابرت لایتزر نماینده تجاری امریکا سرپرستی هیات اصلی مذاکره‌کننده از روز پنجشنبه را برعهده خواهند داشت و ریاست هیات چینی هم برعهده «لیو هی» معاون نخست‌وزیر این کشور خواهد بود. این در حالی است که گزارش‌هایی نیز درباره احتمال برگزاری یک نشست دوجانبه بین دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ روسای جمهوری امریکا و چین، منتشر شده است.

 

ارسال نظر