کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۱۸

سفر غیرمنتظره سرپرست وزارت دفاع امریکا به کابل

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا در یک سفر غیرمنتظره وارد افغانستان شد. هدف این سفر حمایت از دولت کابل در آستانه مذاکره با طالبان اعلام شده است. وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که شاناهان با اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان دیدار داشته و به همکاری کشورش با نیروهای ارتش ملی افغانستان اطمینان داده که کشورش در بخش آموزش و تجهیز نیروهای افغان را تنها نمی‌گذارد. این در حالی است که نماینده امریکا در روند صلح افغانستان سفر خود به کشورهای بلژیک، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان را جهت تبادل‌نظر درباره مذاکرات با طالبان آغاز کرده است.

رییس پیشین «العربیه» سفیر ریاض در امارات شد

به گزارش تایمز، «ترکی الدخیل» رییس پیشین شبکه تلویزیونی «العربیه» به عنوان سفیر جدید عربستان در امارات سوگند یاد و فعالیتش را آغاز کرد. مراسم ادای سوگند الدخیل در کنار دو سفیر جدید دیگر، مقابل «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان صورت گرفت. انتصاب الدخیل چند روز پس از انتشار مطلبی در نیویورک‌‌تایمز صورت گرفت مبنی بر اینکه محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی در تماسی با رییس پیشن شبکه العربیه گفته اگر جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی به کشور بازنگردد و انتقاد از مقامات سعودی را متوقف نکند، او را با یک گلوله خواهد کشت.

توافق راهبردی میان پاریس و دوحه

به گزارش اسپوتنیک، محمد عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر از امضای توافقنامه گفت‌وگوی راهبردی بین کشورش و فرانسه که شامل موضوعات مهم منطقه‌ای نیز می‌شود، خبر داد. او در نشست خبری مشترک با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود در دوحه گفت: «ما توافقنامه‌ای برای گفت‌وگوی راهبردی فراگیر بین قطر و فرانسه در همه زمینه‌ها به امضا رساندیم. گفت‌وگوی راهبردی بین پاریس و دوحه شامل بحران لیبی، سوریه و نقش ایران در منطقه و نزاع میان قطر و همسایگانش می‌شود.»

لایحه جلوگیری از فرار سعودی‌های خلافکار در سنا

یک سناتور امریکایی با ارایه یک لایحه خواستار جلوگیری از کمک عربستان سعودی به آن دسته از شهروندان این کشور شد که در امریکا مرتکب جرم سنگین و جدی شده‌اند و می‌خواهند از محاکمه بگریزند. جف مرکلی و ران ویدن این لایحه را ارایه کرده‌اند. مرکلی  در توئیتی نوشت: «کاملا آشکار است که دولت عربستان یک استراتژی روشن در کمک به شهروندان سعودی که مرتکب جرایم سنگین و جدی شده‌اند، به کار گرفته است. این استراتژی غیرقابل‌قبول و خطرناک است.»

 

ارسال نظر