گروه جهان| به گزارش «سی‌بانک» که رسانه حوزه بانک و سرمایه‌گذاری است، دادگاه حسابرسی فرانسه نگران «شکنندگی» امور مالی دولتی در این کشور است

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۴۴

عراق نباید پایگاه آسیب به کشور دیگر باشد

آیت‌الله علی سیستانی مرجعیت عالی عراق چند روز پس از اظهارات مداخله‌جویانه ترامپ تاکید کرد که این کشور نباید پایگاهی برای آسیب یا زیانی به کشوری دیگر باشد. به‌گزارش ایرنا، مرجعیت عالی عراق گفته: «عراق می‌خواهد با همه کشورهای همسایه و دیگر دولت‌ها، رابطه خوب و متعادل و مبتنی بر صلح و منافع مشترک و به‌دور از مداخله یا نقض حاکمیت و استقلال خود داشته باشد.» ترامپ چند روز پیش گفته بود در عراق پایگاه دارند تا از آن طریق ایران و کل منطقه را رصد کنند. این اظهارات واکنش صریح دولتمردان عراقی را در پی داشت.

عفو بین‌الملل امارات را متهم کرد

سازمان عفو بین‌الملل امارات را متهم کرده که جنگ‌افزارهای پیشرفته غربی را بی‌مهابا به دست گروه‌های مختلف شبه‌نظامی در یمن می‌رساند. به‌گزارش رویترز، بیانیه عفو بین‌الملل پس از آن منتشر شد که سی‌ان‌ان گزارش داد عربستان و امارات، خلاف تعهداتی که کرده‌اند تسلیحات امریکایی را به جنگجویان مرتبط با القاعده، شبه‌نظامیان تندرو سلفی و دیگران داده‌اند. در این گزارش آمده، نیروهای اماراتی میلیاردها دلار سلاح از کشورهای غربی و دیگران دریافت کرده‌اند و این سلاح‌ها را به شبه‌نظامیانی در یمن می‌رسانند که به هیچ کس پاسخگو نیستند و جنایات جنگی آنها هویدا است.

تهدید سفارت افغانستان در مسکو به بمب‌گذاری

همزمان با برگزاری نشست احزاب افغانستانی در مسکو، سفارت این کشور تهدید به بمب‌گذاری شد. به‌گزارش ایرنا، یک مقام امنیتی روسیه گفته: «ماموران وزارت موقعیت‌های اضطراری مسکو در حال بازرسی سفارت افغانستان پس از تماس تلفنی تهدیدآمیز هستند.» خبرگزاری تاس هم گزارش داده که چند مرکز تجاری در مسکو تهدید به بمبگذاری شده‌اند.

اردوغان میزبان  نخست‌وزیر یونان

رجب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، در دیدار با الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان، گفته تمام مشکلات کشورش و یونان از راه‌های مسالمت‌آمیز قابل حل‌وفصل است. به‌گزارش یورونیوز، روابط نه چندان گرم آنکارا و آتن در ماه‌های گذشته و تحت تاثیر تنش‌های مرزی در دریاهای مدیترانه و اژه، چالش مهاجرت، مساله قبرس و پناهندگی هشت سرباز ترکیه در یونان، تیره‌تر شده است. اردوغان ۲۰۱۷ برای اولین‌بار از یونان دیدار کرد. او در آن سفر با درخواست بازنگری معاهده ۱۹۲۳ لوزان برای تعیین مرزهای دو کشور، خشم آتن را برانگیخت. روابط ترکیه و یونان به‌ویژه پس از ورود نیروهای نظامی ترکیه به قبرس و تجزیه این کشور در دهه هفتاد میلادی، عمدتا متشنج بوده است.

 

 

ارسال نظر