رهبران ناتو ماه دسامبر در لندن گرد هم می‌آیند

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۴۲

گروه جهان| دبیرکل ناتو اعلام کرده رییس‌جمهوری امریکا قرار است با همتایانش از این ائتلاف نظامی در نشستی در لندن که دسامبر سال جاری برگزار می‌شود، دیدار کند. به‌گزارش آسوشتیدپرس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه گفته رهبران کشورهای عضو این ائتلاف قرار است به چالش‌های امنیتی که با آنها در حال و آینده روبرو هستند، بپردازند. استولتنبرگ گفته: «رهبران عضو ناتو همچنین به تضمین این مساله می‌پردازند که ناتو با هدف تأمین امنیت میلیاردها نفر به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.»

اسپوتنیک نیز گزارش داده که در نهایت پس از چندین دهه درگیری و تنش برای پیوستن مقدونیه به ناتو، این ائتلاف نظامی و اسکوپیه پروتکل الحاق مقدونیه شمالی به ناتو را امضا کردند. با امضای این پروتکل، مقدونیه به سی‌امین عضو ناتو تبدیل می‌شود. نیکولا دیمتری وزیر خارجه مقدونیه شمالی، در مراسم امضای این پروتکل در بروکسل گفته: «ناتو از نظر ما بیانگر امنیت و ثبات است و به منظور ایجاد جهانی بهتر مبارزه می‌کند، ما با هم تمام مشکلات در پیش روی خود را حل می‌کنیم و نقشی مهم در برابر چالش‌های بزرگ ایفا خواهیم کرد.»

پارلمان مقدونیه با تصویب تغییر نام این کشور به جمهوری مقدونیه شمالی راه را برای پیوستن و الحاق به ناتو و اتحادیه اروپا تا حدودی پیموده است. در طول سه دهه گذشته یونان راه عضویت مقدونیه در ناتو را به‌دلیل اختلافات بر سر نام این کشور مسدود کرده بود.

 

 

ارسال نظر