کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۰:۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۲۰۰

استقبال محتاطانه عبدالله از مذاکره با طالبان در مسکو

رییس اجرایی حکومت افغانستان اعلام کرده که درباره گفت‌وگوهای صلح افغانستان که قرار است ۵ فوریه در مسکو انجام شود، بدبین نیست؛ اگرچه او حالت دیگری را ترجیح می‌داد. به‌گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله گفته: «ترجیح می‌دادم تا گفت‌وگوهای مسکو قالب دیگری داشته باشند اما اگر حتی یک شانس واقعی برای مذاکرات صلح داشته باشد، همچنان قدم مثبتی به سوی یک توافق است، پس من یک ارزیابی بدبینانه ارایه نمی‌دهم.» این در حالی است پیش‌تر کابل اعلام کره بود نشست مسکو کمکی به صلح در افغانستان نخواهد کرد.

عبدالمهدی به واشنگتن می‌رود

نخست‌وزیر عراق به واشنگتن خواهد رفت و درباره پرونده‌های مهمی مثل حضور نیروهای امریکایی در عراق صحبت خواهد کرد. به‌گزارش العربی الجدید، عادل عبدالمهدی در حال حاضر برای رسیدن به تفاهم با فراکسیون‌های سیاسی از جمله ائتلاف الفتح و ائتلاف سائرون درباره پرونده حضور نیروهای امریکایی در عراق تلاش می‌کند. ائتلاف سائرون خود به دو دسته تقسیم می‌شود یکی حامیان مقتدی صدر که خواهان خروج امریکا هستند و یکی جریان کمونیست که خواهان حضور امریکایی‌هاست.

راهپیمایی در حمایت از اعتصاب حامیان اوجالان

هزاران تن از مردم ترکیه در استانبول، به حمایت از اعتصاب غذای حامیان عبدالله اوجالان، رهبر محبوس پ‌ک‌‌ک در اعتراض به وضعیت وی در زندان، به خیابان‌ها آمدند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نزدیک به ۲۵۰نفر از زندانیان در سراسر ترکیه به همراه لیلا گوون، یکی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق در پارلمان دست به اعتصاب غذا زدند، آنها خواستار برقراری دیدارهای منظم اوجالان با وکلا و خانواده‌اش هستند. عبدالله اوجالان بنیانگذار پ‌ک‌ک که در فهرست تروریستی امریکا و ترکیه قرار دارد، به حبس ابد محکوم است. بر اساس این حکم وی از ۱۹۹۹در جزیره‌ای در نزدیک استانبول در زندان به سر می‌برد.

حکم بازداشت 2 نظامی پاکستانی در هند

دادگاهی در هند در ارتباط با حمله تروریستی به شهر بمبئی در 2008 برای دو فرمانده ارتش پاکستان حکم بازداشت صادر کرد. به‌گزارش دیفنس‌نیوز، امریکا در روزهای پایانی نوامبر 2018 یک پاداش 5 میلیون دلاری برای ارایه اطلاعات در مورد عاملان این حمله تروریستی یا بازداشت آنها تعیین کرد. حملات تروریستی بمبئی بیش از 195کشته برجای گذاشت. دست‌کم 10 منطقه در این شهر همزمان مورد حمله واقع شدند از جمله پایانه مسافربری چاتراپاتی شیواجی، هتل‌ تاج محل و هتل اوبروی، یک بیمارستان، یک مرکز یهودیان، یک سینما، اداره پلیس و چند مرکز اداری-تجاری.

 

ارسال نظر