کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۱:۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۷۵۲۹

تاجیکستان به پاکستان برق ارزان می‌دهد

دولت تاجیکستان به پاکستان پیشنهاد داده تا با آغاز بهره‌برداری از سد راغون برق ارزان در اختیار آن کشور قرار دهد. به‌گزارش داون، سفیر تاجیکستان گفته: «دوشنبه ضمن ابراز تمایل برای افزایش حجم مبادلات تجاری با اسلام‌آباد، آمادگی دارد تا نیاز برق ارزان و پاک این کشور را برای نیل به اهداف توسعه‌ای برطرف کند.» در دیدارهای اخیر رهبران پاکستان و تاجیکستان اجرای پروژه ساخت، شرکت در کریدور اقتصادی چین و تکمیل پروژه برق کاسا 1000، اتصال 3 جاده مهم چترال، خنجرآب و مرغاب برای اتصال شاهراهی به دوشنبه، گسترش مسیرهای ارتباطی و روابط تجاری با تاجیکستان به توافقاتی نیز رسیدند.

پاکستان ارایه ویزا به اسراییلی‌ها را رد کرد

یک مقام رسمی دولتی پاکستان، انتشار برخی اخبار مبنی بر ارایه امکانات و تسهیلات ویزا برای اتباع رژیم‌صهیونیستی در هنگام ورود به فرودگاه‌های پاکستان را رد کرد. به‌گزارش نیوز پاکستان، این مقام پاکستانی گفته اسلام‌آباد هیچ رابطه دیپلماتیک با اسراییل ندارد و هیچ تسهیلات ارایه ویزای فرودگاهی به این اتباع ارایه نمی‌شود. چندی پیش میدل ایست‌آی مدعی شده بود یک هواپیما پس از برخاستن از تل‌آویو در پایگاهی نظامی در حومه اسلام‌آباد فرود آمده است. دولت پاکستان این ادعا را نیز رد کرده بود.

خرید و فروش مجازی دختران در عراق

نهاد قضایی عراق، گزارشی از فعالیت باندهای قاچاق انسان در عراق و خرید و فروش زنان و دختر بچه‌های عراقی و خارجی در این کشور به قیمت سه تا چهار هزار دلار منتشر کرده است. به‌گزارش ایرنا، در گزارش ماهانه اخیر نشریه «القضاء» ارگان نهاد قضایی عراق آمده باندهای قاچاقچی انسان، قربانیان را در شبکه‌های اجتماعی برای فروش عرضه می‌کنند و روند چانه‌زنی   روی قیمت و سرانجام خرید و فروش همانجا انجام می‌شود.

عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا قابل پیش‌بینی نیست

صدراعظم آلمان می‌گوید با عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا به خاطر فقدان آزادی عقیده، مذهب و رسانه در این کشور مخالف است، اما مذاکرات دیپلماتیک با آنکارا باید ادامه یابد. به‌گزارش دویچه‌وله، آنگلا مرکل در خلال سفر به یونان، نسبت به عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ابراز بدبینی کرده و گفته آینده‌ای قابل پیش‌بینی برای پیوستن ترکیه به اتحادیه نمی‌بیند. ترکیه از دسامبر ۱۹۹۹ کاندیدای رسمی عضویت در اتحادیه اروپاست. مذاکرات طرفین اما از اکتبر ۲۰۰۵ شروع شد.

 

ارسال نظر