امانوئل ماکرون به داووس نمی‌رود

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۱:۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۳۷۵۲۴

گروه جهان| کاخ الیزه اعلام کرده که امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه به‌دلیل برنامه فشرده کاری از جمله پاسخ به اعتراضات جلیقه زردها، در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد «داووس» شرکت نمی‌کند.

به گزارش رویترز، مجمع جهانی اقتصاد امسال از 22 تا 25 ژانویه (2 تا 5 بهمن) همچون دوره‌های گذشته در شهر داووس سوییس با حضور سران و صاحب‌نظران سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف برگزار می‌شود. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا در توئیتری اعلام کرده که به‌علت ناسازگاری دموکرات‌ها در مساله امنیت مرزی و امنیت ملی امریکا در اجلاس داووس سوییس شرکت نمی‌کند. کاخ الیزه هم اعلام کرده که ماکرون در 21 ژانویه (1 دی) در کاخ ورسای میزبان دومین مجمع سران تجاری خواهد بود. در بیانیه کاخ الیزه آمده است: «ما با تشکیل جلسه با 150 نفر از کارفرمایان در کاخ ورسای قصد داریم فرصت‌ها را در کشور با ایجاد شناخت از مناطق افزایش دهیم. ما همچنین در این نشست شاهد حضور شرکت‌های فرانسوی خواهیم بود که نماینده بافت اقتصادی هر منطقه هستند.»

دولت ماکرون همچنین تصمیم دارد در واکنش به اعتراض‌های اخیر جلیقه زردها به اوضاع اقتصادی، با برپایی مناظرات پلی میان شهروندان این کشور و مسوولان فرانسوی برقرار کند تا مقامات درک بهتری از خواسته‌های شهروندان داشته باشند. با این حال، مسوول برگزاری این برنامه پیش از آغاز آن و در اعتراض به پایین بودن دستمزد از تصدی آن انصراف داده است.

 

 

ارسال نظر