کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۰:۴۰:۴۴
کد خبر: ۱۳۷۴۴۳

بحران آب در کابل

بخش‌های قابل توجهی از کابل به شبکه آب شرب دسترسی ندارند. به‌گزارش یورونیوز، ساکنان این مناطق ناچارند با حفر چاه‌های عمیق آب شرب مورد نیازشان را تامین کنند و گسترش خشکسالی موجب شده تا عمق دسترسی به آب به بیش از ۱۰۰ متر برسد. سطح دسترسی به آب‌های زیرزمینی کابل در سال‌های اخیر بیش از ۴۰ متر کاهش یافته است. بر اساس اعلام سازمان حمایت از محیط زیست، ۷۰ درصد آب مصرفی در پایتخت افغانستان بهداشتی نیست و نبود سیستم فاضلاب شهری موجب شده تا سطح آلودگی آب‌ استخراج شده از عمق زمین بالا باشد و در صورتی که بدون جوشاندن مصرف شود، موجب بروز بیماری اسهال شود.

کمک یک میلیارد دلاری قطر برای بازسازی عراق

امیر قطر درخصوص سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای بازسازی عراق اعلام آمادگی کرده است. به‌گزارش روسیا الیوم، تمیم بن حمد آل‌ثانی و با برهم صالح همچنین توافق کردند که یک خط دریایی با هدف تبادلات تجاری و روابط اقتصادی میان بندر حمد در قطر و بندر‌ام قصر در بصره عراق ایجاد کنند. بندر حمد با ظرفیت بارگیری هفت میلیون و 500 هزار کانتینر در سال بزرگ‌ترین بندر خاورمیانه محسوب می‌شود.

وام انرژی100میلیون دلاری به پاکستان

بانک جهانی مبلغ یکصد میلیون دلار برای اجرای پروژه‌های انرژی خورشیدی ایالت سند پاکستان، به دولت این کشور وام پرداخت می‌کند. به‌گزارش داون، دولت پاکستان و بانک جهانی توافقنامه‌ای به ارزش 100میلیون دلار برای تولید برق از انرژی خورشیدی در ایالت سند امضاء کردند. هدف از این توافقنامه افزایش تولید برق از انرژی خورشیدی و کاهش بحران قطعی برق در ایالت سند است. این طرح با به‌کارگیری از انرژی خورشیدی برای تولید برق در سه بخش کاهش قبوض، تولید پراکنده و در سطح خانواده اعمال می‌شود. پاکستان 2018 بیش از هزار و 556 مگاوات برق از انرژی خورشیدی تولید شده است.

ایرفرانس پروازهایش به عربستان را تعلیق می‌کند

شرکت هواپیمایی ایرفرانس فرانسه اعلام کرده از اول فوریه همه پروازهایش به عربستان سعودی را به حالت تعلیق در می‌آورد. به‌گزارش رویترز، ایرفرانس گفته علت تعلیق پروازهایش به عربستان به‌دلیل نداشتن صرفه اقتصادی است. شرکت هواپیمایی سعودی از این پس مسوول انجام پروازهای مستقیم میان پاریس و ریاض خواهد بود. ایرفرانس سال گذشته میلادی به‌دلیل سیاست‎های دولت فرانسه با مشکلاتی مواجه شد اعتصاب کارکنان ایرفرانس در ماه مه400میلیون دلار به این شرکت خسارت زد.

 

ارسال نظر