لندن تصمیمی برای به تعویق انداختن برگزیت ندارد

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۲۸۴

گروه جهان| وزیر برگزیت بریتانیا اعلام کرد برخلاف گزارش‌های منتشر شده، لندن هیچ تصمیمی برای به تعویق انداختن برگزیت ندارد و طبق زمان‌بندی قبلی یعنی در 29 ماه مارس از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد.

روزنامه «تلگراف» بامداد سه‌شنبه به نقل از سه منبع دیپلماتیک اتحادیه اروپا نوشته بود که مقامات بریتانیا مواردی را در خصوص احتمال تمدید فرایند دو ساله در نظر گرفته شده در ماده 50 پیمان لیسبون برای خروج از اتحادیه اروپا مطرح کرده‌اند. اما به نوشته گاردین، استفن بارکلی وزیر برگزیت بریتانیا با رد این گزارش‌ها تاکید کرد که لندن همچنان در نظر دارد تا در زمان تعیین شده از اتحادیه اروپا خارج شود و اصلا به دنبال تمدید این مهلت نیست.

این در حالی است که همچنان موانعی بر سر راه تصویب توافق برگزیت در مجلس عوام برگزیت وجود دارد که از جمله آنها وضعیت مرز بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی (بخشی از خاک بریتانیا) است. ترزا می‌ماه دسامبر رای‌گیری بر سر توافق حاصل شده بین لندن و بروکسل را در پارلمان به تعویق انداخت چراکه می‌دانست این طرح شکست خواهد خورد. نخست‌وزیر بریتانیا گفته رای‌گیری هفته آینده برگزار خواهد شد و در عین حال وعده داده بر سر گرفتن امتیازاتی از اتحادیه اروپا مذاکره کند. بروکسل هم دیروز سه‌شنبه اعلام کرده برای اعطای امتیازات محدود در حمایت از ترزا می، آماده است.

 

ارسال نظر