کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۸:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۱۲۹

اردوغان: ترکیه جای امنی برای سرمایه‌گذاری است

رییس‌جمهوری ترکیه سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه‌ای در خارج از این کشور را 38میلیارد دلار اعلام کرده و گفته مجموع ارزش پروژه‌های پیمانکاران این کشور در 122 کشور نیز به 372میلیارد دلار رسیده است. به‌گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان گفته: «با وجود بی‌ثباتی‌های موجود در منطقه، ترکیه کماکان مکانی امن برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی است.» اردوغان ترکیه را از نظر سرمایه‌گذاری یکی از امن‌ترین و لیبرال‌ترین کشورهای جهان خوانده و گفته: «نحوه تعامل ترکیه با شرکت‌های بین‌المللی خارجی که به ظرفیت‌های کشورمان ایمان دارند همانند تعاملی است که با شرکت‌های داخلی داریم.»

سفر نخست‌وزیر اردن به واشنگتن

نخست وزیر اردن سه‌شنبه (فردا) به منظور بررسی کمک‌های مالی امریکا به واشنگتن سفر می‌کند. عمر الرزاز، نخست وزیر اردن روز سه‌شنبه در قالب سفری کاری به واشنگتن سفر می‌کند تا موضوع حمایت‌های مالی امریکا و نیز روند برگزاری کنفرانس لندن که با هدف حمایت از اقتصاد و سرمایه‌گذاری در اردن برگزار می‌شود را مورد بررسی قرار دهد. طبق گزارش دفتر نخست وزیری اردن، قرار است که الرزاز  با وزیر خزانه‌داری امریکا دیدار و با وی به بررسی روابط دوجانبه و روابط تجاری و کمک‌های امریکا به اردن بپردازد. نخست وزیر اردن که شماری از وزرا و مسوولان وی را در این سفر همراهی می‌کنند همچنین با نمایندگان گروه‌ها و سازمان‌های پشتیبان‌های مالی بین‌المللی، صندوق پول، بانک‌های بین‌المللی و نمایندگان بخش خصوصی دیدار می‌کند.

تاسیس پایگاه جدید امریکایی در عراق

یک منبع عراقی از تاسیس پایگاه نظامی جدید امریکا در غرب استان الانبار خبر داده است. به‌گزارش رسانه‌های عراقی، امریکایی‌ها پیش‌تر پایگاه نظامی ۲۲ در القائم و پایگاه فرودگاه الولید در شهرستان الرطبه واقع در الانبار را به عنوان مقرهایی برای خود قرار داده بودند اما به‌دلیل سیطره داعش بر آن منطقه امریکایی‌ها این دو پایگاه‌ را ترک کردند. پس از آزادساری این منطقه نیروهای امریکایی به آن دو پایگاه بازگشتند و در آن مستقر شدند.

افزایش صادرات برق جمهوری آذربایجان

حجم صادرات برق جمهوری آذربایجان در 2018 میلادی با افزایش 14.2 درصدی به 175 میلیون کیلووات ساعت رسیده است. شرکت دولتی آذرانرژی اعلام کرده، حجم تولید نیروی برق در سال گذشته با 3.4 درصد افزایش به 22.52 میلیارد کیلووات ساعت رسید. در گزارش شرکت آذر انرژی به جزئیات میزان صادرات برق در سال 2018 اشاره ای نشده است.

 

ارسال نظر