کرملین مبادله امریکایی بازداشتی با زندانی روس را رد کرد

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۶:۵۷
کد خبر: ۱۳۷۱۲۷

گروه جهان|«دمیتری ماکارنکو» شهروند روسی که ۲۹ دسامبر در امریکا بازداشت شده، قرار است برای محاکمه به اتهام صادرات غیرقانونی سلاح و پولشویی محاکمه شود. این شهروند روس یک روز پس از آن دستگیر شد که پلیس روسیه پال ویلن تبعه امریکا را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد. روسیه با طرح مبادله این تفنگ‎دار دریایی سابق امریکا مخالفت کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، این پیشنهاد از سوی وکیل ویلن مطرح شده بود؛ او می‌گوید مبادله زندانی در چنین پرونده‌هایی مرسوم است و نباید احتمال آن را نادیده گرفت. پال ویلن ۴۸ ساله ماه گذشته در مسکو بازداشت شد. خانواده او ضمن نادرست خواندن اتهام جاسوسی علیه فرزندشان می‌گویند ویلن تنها برای دیدار با دوستانش و حضور در یک مراسم عروسی به مسکو سفر کرده بوده است. اما روسیه می‌گوید پال ویلن را به همراه یک حافظه جیبی دیجیتال بازداشت کرده که حاوی اسامی ماموران اطلاعاتی روسیه بوده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیرخارجه روسیه خیلی زود در واکنش به سخنان این وکیل امریکایی گفت: «نگاه کردن به این پرونده در حالی که هنوز تفهیم اتهام رسمی صورت نگرفته، نادرست و غیرممکن است... این پرونده بسیار جدی است.»

در همین حال، امریکا در صدد محاکمه ماکارنکو ۷۲ ساله برآمده است. خبری از محل نگهداری این شهروند روس در دست نیست اما طبق مدارک منتشر شده توسط رسانه‌ها، قاضی محلی ۳۱ دسامبر دستور انتقال او به فلوریدا را صادر کرده است.

 

ارسال نظر