12کشور امریکایی مادورو را به رسمیت نمی‌شناسند

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۴۵

گروه جهان|وزرای خارجه ۱۲ کشور امریکای لاتین و کانادا از اعضای گروه لیما با اشاره به آغاز قریب‌الوقوع دور دوم ریاست‌جمهوری نیکلاس مادورو، تاکید کردند که دولت‌هایشان او را به عنوان رییس‌جمهوری ونزوئلا قبول ندارند و به رسمیت‌ نمی‌شناسند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه ۱۴ عضوی لیما پس از نشستی در پایتخت پرو برای بررسی راه‌های افزایش فشارهای بین‌المللی بر کاراکاس تاکید کرد دولت سوسیالیست مادورو را تایید نمی‌کند. مادورو در انتخابات ۲۰ مه که اصلی‌ترین احزاب اپوزیسیون آن را بایکوت و بسیاری در جامعه بین‌المللی از جمله ایالات متحده آن را محکوم کردند، مجددا به عنوان رییس‌جمهوری ونزوئلا انتخاب شد. این گروه که کانادا هم عضو آن است، تاکید دارد مادورو باید به تدریج قدرت را به مجلس ملی تحت کنترل اپوزیسیون انتقال دهد تا انتخاباتی آزاد در ونزوئلا برگزار شود. نستور پوپولیزیو وزیر خارجه پرو گفته این گروه در آستانه آغاز به کار مادورو در 10 ژانویه (۲۰ دی) یک پیام سیاسی قدرتمند ارسال کرده است: «اصلی‌ترین پیام قطعا عدم به رسمیت شناختن دوره جدید رژیم ونزوئلایی است. این خیلی مهم است که گروه لیما این بیانیه را صادر کرده تا به اعمال فشار با هدف احیای دموکراسی در ونزوئلا ادامه دهد.»

خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتقاد از لیما، این گروه را به طراحی «کودتا زیر نظر امریکا» متهم کرده و گفته از اعلامیه عجیب و غریب این گروه حیرت‌زده است.

 

ارسال نظر