کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۶۹۶۸

واکنش سازمان ملل به محاکمه متهمان قتل خاشقجی

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده دادگاه محاکمه متهمان به قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول بطور وحشیانه‌ای کشته شده، کافی نیست. به‌گزارش یورونیوز، تلویزیون دولتی عربستان پیش از این اعلام کرده بود که دادستانی این کشور برای پنج متهم به مشارکت در قتل خاشقجی تقاضای مجازات اعدام کرده است.

کابل از ترامپ توضیح خواست

کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان در واکنش به سخنان اخیر ترامپ درباره حضور شوروی سابق در این کشور خواستار توضیحات کاخ‌سفید شده است. به‌گزارش رویترز، رییس‌جمهوری امریکا اواخر هفته گذشته ضمن دفاع به تصمیمش برای خارج کردن نیروهای امریکایی از افغانستان گفته: «حمله شوروی به افغانستان کار درستی بود، دلیل حضور روس‌ها در افغانستان تروریست‌ها بودند؛ تروریست‌هایی که به سمت روسیه در حرکت بودند. آنها کار درستی کردند که به افغانستان رفتند.»

وعده ۵ میلیارد دلاری اردوغان برای بازسازی عراق

رییس‌جمهوری ترکیه در دیدار با همتای عراقی خود از کمک 5 میلیارد دلاری آنکارا برای بازسازی عراق خبر داده است. به‌گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان در کنفرانس خبری با برهم صالح گفته: «متعهد شده‌ایم که پنج میلیارد دلار برای بازسازی عراق بدهیم.» حجم تجارت دو کشور در ۲۰۱۸ به ۱۶میلیارد دلار رسیده و رهبران دو کشور تاکید کرده‌اند که این رقم باید به 20 میلیارد دلار برسد.

 

خشم ایتالیایی‌ها از دیدار میلان و یوونتوس در عربستان

میلان و یوونتوس قرار است فینال سوپرکاپ ایتالیا را در عربستان برگزار کنند، اما زنان حق ندارند به تنهایی این مسابقه را تماشا کنند. به‌گزارش یورونیوز، اتحادیه فوتبال ایتالیا مطابق سنت چند سال قبل که فینال سوپرکاپ را در کشوری ثالث برگزار می‌کند تا از منافع مالی چشمگیر آن بهره‌مند شود، تصمیم گرفته این مسابقه فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ را در جده برگزار کند. این دیدار ۱۶ژانویه برگزار می‌شود اما طرفداران ایتالیایی برای خرید بلیت مشکل دارند زیرا خرید بلیت تکی تنها برای مردان قابل دسترسی است و زنان فقط می‌توانند با همراهی یک مرد بلیت خریداری کنند و در قسمت مخصوص خانوادگی این مسابقه فوتبال را تماشا کنند.

سفر ۲ روزه عمران‌خان به ترکیه

سفر دو روزه نخست‌وزیر پاکستان به ترکیه پنج‌شنبه و جمعه انجام شد. به‎‌گزارش آسوشیتدپرس، وزرای ارشد کابینه پاکستان در جریان این سفر، عمران‌خان را همراهی کردند. این سفر به‌ دعوت اردوغان انجام شده است. علاوه بر روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و جهانی از جمله موضوعات مورد بحث در این سفر بوده است.

 

 

ارسال نظر