کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۵۵

تسهیلات 6.2 میلیون دلاری IMF به کابل

صندوق بین المللی پول اعلام کرده افغانستان مبلغ 6.2 میلیون دلار تحت عنوان «تسهیلات اعتباری گسترده» از این نهاد دریافت خواهد کرد. به‌گزارش پژواک، هیات اجرایی صندوق بین‌المللی پول (IMF) و افغانستان بر سر یک برنامه اقتصادی به توافق رسیدند و طبق درخواست کابل، این برنامه برای مدت 3 سال تحت عنوان تسهیلات اعتباری گسترده (ECF) اجرا می‌شود. افغانستان1955 به عضویت صندوق بین‌المللی پول درآمد.

پاکستان به نامه ترامپ پاسخ می‌دهد

عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان تصمیم گرفته پاسخ نامه اخیر دونالد ترامپ را در موضوع درخواست کمک از دولت اسلام‌آباد برای تحقق صلح در افغانستان را بدهد. به‌گزارش ایرنا، ترامپ که بارها پاکستان را به کم‌کاری در موضوع افغانستان متهم کرده بود، هفته گذشته در نامه‌ای به عمران‌خان از وی برای حل مشکلات افغانستان کمک خواست.

تنش تازه کویت و عراق

مطالبات کویت از غرامت‌های اشغال1990 توسط عراق تنها کمتر از یک ماه پس از سفر رییس‌جمهوری عراق به کویت باعث تنش دو کشور شده است. کویت خواهان 2.4 میلیارد دلار جدید بابت غرامت‌های جنگی شده است. عراق اما می‌گوید با وجود اینکه بسیاری از کشورها بدهی‌های خود را به عراق بخشیده یا کاسته‌اند، کویت همچنان بر غرامت‌های جنگی تا دینار آخر اصرار می‌ورزد و حاضر نیست، بخشی از آنها را ببخشد. کمیته غرامت‌های جنگی سازمان ملل کل مبالغ غرامت جنگ 1991 ناشی از اشغال کویت توسط رژیم وقت عراق را بیش از 52.4 میلیارد دلار برآورده کرده است.

اعتراض اردنی‌ها  به سیاست‌های دولت

شهروندان اردنی با تجمع در میدان اصلی عمان به سیاست‌های سیاسی و اقتصادی دولت اعتراض کردند. به گزارش رسانه‌های اردنی، معترضان خواستار سرنگونی دولت، انحلال مجلس و مبارزه با فساد و پیگرد فاسدان شدند. اردن از خرداد به‌دلیل تصمیم دولت برای افزایش بهای سوخت و اعمال قانون مالیات بر درآمد با اعتراض‌ها و تظاهرات روبرو است. این اعتراض‌ها با دستور شاه مبنی بر لغو افزایش بهای سوخت کاهش یافته بود.

بازداشت‌ ده‌ها نظامی در ترکیه

نیروهای امنیتی ترکیه ده‌ها نفر از افسران و درجه‌داران پیشین وابسته به نیروی هوایی ترکیه را به اتهام ارتباط با فتح‌االله گولن بازداشت کرده‌اند. به‌گزارش آناتولی، دادگستری آنکارا حکم بازداشت ۸۷ تن از افسران و درجه‌داران وابسته به نیروی هوایی این کشور را صادر کرده است. آنکارا گولن را که در امریکا زندگی می‌کند مسوول اصلی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ می‌داند.

 

ارسال نظر