سی‌ان‌ان: فعالیت موشکی کره‌شمالی ادامه دارد

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۵۱

گروه جهان| تصاویر جدید ماهواره‌ای از کره‌شمالی حاکی است که این کشور همچنان به فعالیت‌های موشکی خود ادامه داده و حتی فعالیت‌های جدیدی را نیز آغاز کرده است. به گزارش سی‌ان‌ان، پیونگ‌یانگ حتی پس از برگزاری نشست دوجانبه کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی و دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، در ماه ژوئن در سنگاپور نیز یک پایگاه مهم و کلیدی موشک‌های دوربُرد را توسعه داده است. تصاویر ماهواره‌ای که سی‌ان‌ان منتشر کرده، نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ پایگاه موشکی «یئونگ جِئودونگ» واقع در رشته کوه‌های داخلی این کشور را ارتقا داده و تأسیسات موشکی دیگری را نیز احداث کرده است.

کارشناسان معتقدند که موقعیت جغرافیایی این پایگاه موشکی، آن را به مکانی مناسب برای استقرار جدیدترین موشک‌های دوربرد کره‌شمالی از جمله موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای تبدیل کرده است. این در حالی است که رهبران امریکا و کره‌شمالی رسندی را امضا کردند که در آن بر همکاری در مسیر خلع کامل سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره متعهد شدند؛ هرچند که در سند به نحوه تحقق این مهم اشاره‌ای نشده است.

حساسیت این موضوع به قدری بوده که وزارت دفاع امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده واشنگتن به دقت فعالیت‌های کره‌شمالی را تحت نظر دارد. جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا، هفته گذشته به نقل از ترامپ گفته بود که کره‌شمالی به تعهدات اعلام شده در نشست سنگاپور عمل نکرده است. با این وجود، ترامپ ابراز امیدواری کرده دومین نشست‌اش با کیم جونگ اون را در اوایل 2019 برگزار کند.

 

ارسال نظر