ادامه ناآرامی‌ها و اعتراضات «جلیقه زردها» در فرانسه

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۰:۳۱:۴۷
کد خبر: ۱۳۵۰۱۱

گروه جهان|  با وجود اینکه دولت فرانسه برای پایان دادن به اعتراضات چندهفته‌ای «جلیقه‌زردها» افزایش مالیات سوخت را که قرار بود از یکم ژانویه اعمال شود به تعویق انداخته است، اما آنها همچنان تصمیم دارند اعتراضات خشونت‌آمیز خود را ادامه دهند.

به گزارش اسپوتنیک، بنژامن کوشی یکی از اعضای «جلیقه ‌زردها» گفت که این جنبش قصد دارد اعتراضات خود را ادامه دهد، اما تاکیدش بر این است که تظاهرات باید به صورت مسالمت‌آمیز ادامه یابد. او افزود: «جلیقه‌ زردها شنبه آینده برای چهارمین مرتبه تظاهرات خواهند کرد، اما چیزی که برای من مهم است این است که این جنبش باید مسالمت‌آمیز و بدون خشونت باشد. تحصن ۵۰۰۰ نفری جلیقه‌ زردها در میدان کاپیتول می‌توانست نسبت به این تصاویر خشونت‌آمیز تاثیر بیشتری بر مسوولان دولتی داشته باشد. باید همبستگی و حمایت ۸۵ درصدی فرانسوی‌ها را حفظ کنیم.» او در ادامه گفت: تعلیق افزایش مالیات سوخت تنها چیزی نیست که معترضان به دنبالش هستند، بلکه آنها «لغو کامل برنامه افزایش مالیات سوخت و انرژی» را می‌خواهند.

در همین حال، یک سخنگوی دولت فرانسه گفته که اگر تعلیق افزایش مالیات به نتیجه‌ای نرسد، دولت می‌تواند در تصمیم خود تجدیدنظر کند. «بنجامین گریوو» افزود: «اگر اقدامات صورت‌ گرفته جوابگو نباشد، آنها را تغییر خواهیم داد.» خبر تعلیق برنامه افزایش مالیات بر بنزین و گازوئیل را ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه در تلاش برای پایان دادن به خشونت‌ها اعلام کرد.

 

 

ارسال نظر