اروپایی‌ها بر سر بسته حمایتی مالی توافق کردند

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۲۸

گروه جهان| وزرای دارایی اتحادیه اروپا در دیدار خود در بروکسل توافق کردند تا حوزه یورو را در برابر بحران‌های مالی که ممکن است در آینده رخ دهد، تقویت کنند. به گزارش فایننشیال‌تایمز، هدف از معرفی این بسته‌ای اصلاحی تقویت نظام اقتصادی منطقه یورو بود و حدود ۱۵ ساعت طول کشید تا در نهایت وزرای مالی و دارایی منطقه بر سر آن توافق کردند.

این بسته متشکل از اقداماتی برای تجهیز بیشتر نظام بانکی با اهرم‌های مالی است و همچنین مکانیسم ثبات در اروپا را شامل می‌شود که به اتحادیه بانکی اروپا اجازه می‌دهد تا در صورت وقوع بحران مالی، به شرکت‌های در حال ورشکستگی کمک کنند.

«اولاف شولتز» سخنگوی «ماریو سنتنو» وزیر دارایی پرتغال که ریاست گروه یورو را برعهده دارد، تایید کرد که توافقات اولیه میان اعضای اتحادیه اروپا در زمینه اعمال پاره‌ای اصلاحات در حوزه یورو حاصل شده و وزرای دارایی برای مشخص کردن زیرشاخه‌های ملزم به اعمال اصلاحات جلسه خود را تا ظهر روز سه شنبه ادامه داده‌اند. لازم به ذکر است که آلمان و فرانسه حامیان اصلی اصلاحات در حوزه یورو بودند. با این حال، طرح‌های جاه‌طلبانه‌تر هر دو کشور از جمله پیشنهادات امانوئل ماکرون برای در نظر گرفتن بودجه‌ای برای منطقه یورو و انتصاب وزیر دارایی در اتحادیه اروپا به بعد موکول شده است.

 

ارسال نظر