بازنگری رم در بودجه برای پرهیز از درگیری با بروکسل

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۲۶

گروه جهان| نخست‌وزیر ایتالیا دیروز سه‌شنبه طرح جدید خود را برای بودجه این کشور ارایه کرد. «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا ساعاتی پیش از ارایه طرح جدید بودجه گفت که هدفش از این اقدام این بوده که از سوی اتحادیه اروپا به نادیده گرفتن قوانین بلوک متهم و مواخذه نشود.

به نوشته رویترز، در برنامه اول بودجه پیشنهادی دولت کونته میزان کسری در سال ۲۰۱۹ برابر با 2.4 درصد از تولید ناخالص داخلی در نظر گرفته شده بود که اگرچه همچنان با قوانین اتحادیه اروپا همخوانی داشت، اما توافق‌های پیشین بر سر بسته کمک‌های مالی و بازپرداخت آن را نقض می‌کرد. اتحادیه اروپا این بودجه را رد و اعلام کرد که این طرح تاثیری در پایین آوردن بدهی‌های عمومی ایتالیا ندارد.

کونته گفت که در برنامه جدید بودجه به اختلاف‌ها با بروکسل بر سر کسری رسیدگی شده است. او در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «آوه نیره» درباره بودجه سال آتی گفت: «آماده‌ایم تا بودجه جدیدی را برای سال آینده تهیه و تنظیم کنیم. ایتالیا این اقدام را برای پرهیز از درگیری بیشتر با اتحادیه اروپا انجام می‌دهد.» کونته با اشاره به مواضع اخیر اتحادیه اروپا درباره احتمال اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه رم، افزود: «ایتالیا برای آنکه نشان بدهد که درصدد مقابله با اتحادیه اروپا نیست، با اقدامی تعامل‌گرایانه برای تهیه برنامه جدید بودجه دست به کار شده است.»

 

ارسال نظر