کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۰:۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۳۴۸۶۲

چین بسته سرمایه‌گذاری به پاکستان ارایه می‌دهد

سرکنسول چین در لاهور پاکستان گفته پکن برای کاهش مشکلات اقتصادی پاکستان به جای وام چندین بسته سرمایه‌گذاری به اسلام‌آباد ارایه می‌دهد. به‌گزارش نیوزپاکستان، لانگ دینگ بین گفته: «این بسته‌ها به صورت سرمایه‌گذاری فوق‌العاده در پروژه‌های جدید، گسترش مشارکت فراگیر و بهره‌برداری از طرح‌های جاده‌ای در قالب طرح مشترک کریدور اقتصادی چین - پاکستان موسوم به (سی‌پک) خواهد بود. پاکستان به‌دنبال دریافت یک کمک مالی شش میلیارد دلاری از چین است.

 

14جنگجوی طالبان

 در افغانستان کشته شدند منابع افغان اعلام کردند 14عضو گروه طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی در شرق افغانستان کشته شده‌اند. به‌گزارش خبرگزاری باختر، این افراد در حمله نیروهای امنیتی به پناهگاه طالبان در منطقه خوگیانی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان کشته شده‌اند. گفته شده، نیروهای طالبان در پناهگاه‌های خود در حال برنامه‌ریزی برای ساماندهی چند حمله تروریستی بودند که مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

 

پسر بارزانی نامزد نخست‌وزیری کردستان عراق شد

حزب دموکرات کردستان عراق، مسرور بارزانی پسر مسعود بارزانی رهبر این حزب را به عنوان نامزد نخست وزیری جدید اقلیم کردستان عراق معرفی کرد. به‌گزارش ایرنا، نیچروان بارزانی هم به عنوان نامزد ریاست اقلیم کردستان عراق تعیین شده است. نیچروان برادرزاده مسعود بارزانی در حال حاضر نخست وزیر کردستان عراق است، پست ریاست اقلیم کردستان عراق پیشتر در دست مسعود بارزانی بود و پس از اعتراض‌های سال گذشته، حذف و اختیاراتش میان نخست وزیر و پارلمان اقلیم تقسیم شد. انتخاب نهایی نخست وزیری و رییس اقلیم کردستان عراق منوط به تایید پارلمان جدید این منطقه خواهد بود که به‌دلیل اختلافات سیاسی میان احزاب، هنوز کار خود را رسما آغاز نکرده است.

 

ائتلاف سعودی مذاکرات صلح یمن را پذیرفت

ائتلاف تحت رهبری عربستان اعلام کرد که به انقلابیون زخمی یمنی اجازه می‌دهد تا برای درمان از کشور خارج شوند. این موضوع یکی از شروط اصلی انقلابیون یمن برای شرکت در گفت‌وگوهای صلحی است که قرار است با هدف پایان جنگ چهار ساله یمن این هفته در سوئد برگزار شود. به گزارش یورونیوز، ریاض با درخواست سازمان ملل برای خروج ۵۰ تن از مجروحان یمنی از کشور موافقت کرده است. جنگ یمن بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته و این کشور را در قحطی و بحران سلامت فرو برده است.

 

 

 

ارسال نظر