کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۰۶

ده‌ها پیام بن‌سلمان برای تیم ترور خاشقجی

سازمان سیا اعلام کرده محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی، در زمان ربودن و به قتل رساندن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مخالف سعودی در استانبول، 11پیام برای سعود القحطانی مشاور نزدیک خود و رییس تیم ترور ارسال کرده بود. به‌گزارش وال استریت ژورنال، پیام‌های تلفنی ارسال شده از سوی بن‌سلمان پیش، حین و پس از عملیات ترور خاشقجی برای القحطانی ارسال شده است. این در حالی است که ریاض اصرار دارد بن‌سلمان از انجام این قتل اطلاعی نداشته است.

صادرات بمب پاکستانی به جمهوری آذربایجان

شرکت دولتی صنایع دفاعی پاکستان اعلام کرده که بمب‌های هوایی و تجهیزات ناوبری به جمهوری آذربایجان صادر می‌کند. به‌گزارش حقین‌آذ، پاکستان اعلام کرده این بمب‌ها را می‌توان در هواپیماهای نظامی ساخت روسیه و هواپیماهای استاندارد ناتو به‌کار گرفت. باکو و اسلام‌آباد 2017قرارداد تحویل 10فروند هواپیمای نظامی آموزشی سوپرموشاک از سوی پاکستان به ارتش جمهوری آذربایجان را امضا کردند.

اعتراض به سیاست‌های اقتصادی در اردن

شهروندان اردنی در اعتراض به قانون جدید مالیاتی و اوضاع بد اقتصادی تظاهرات کردند. به‌گزارش الجزیره، معترضان خواستار لغو قانون جدید مالیات، آزادی فوری زندانیان عقیدتی و لغو اصلاحیه‌های پیشنهادی مربوط به قانون جرایم الکترونیکی شدند. این تجمع اعتراضی به دنبال فراخوان گسترده فعالان در شبکه‌های اجتماعی برای یک اعتصاب بدون گرایش‌های سیاسی، حزبی یا اتحادیه‌ای صورت گرفت.

وزیر سابق عراق به ۷ سال زندان محکوم شد

قوه قضاییه عراق وزیر سابق تجارت و نیز دو تن از مقامات ارشد این وزارتخانه را به اتهام دریافت رشوه و اختلاس محاکمه و هر کدام را به ۷ سال زندان محکوم کرد. این ۳ مقام در ارتباط با واردات برنج مرتکب به دریافت رشوه و نیز در مجموع ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از صندوق بیت المال اختلاس کرده‌اند. دادگاه عراق همچنین به بانک‌ها دستور مسدود شدن دارایی این اشخاص را داده است.

 

 

ارسال نظر