بریتانیا راهی برای بازگشت به اتحادیه اروپا نمی‌بیند

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۱۶

گروه جهان|ترزا می‌نخست‌وزیر بریتانیا با اشاره به حکم اخیر دیوان دادگستری اروپا مبنی بر اینکه بریتانیا می‌تواند یک‌جانبه روند برگزیت را متوقف کند، گفت تفسیرهای جدید از ماده ۵۰ معاهده لیسبون و امثال آن نمی‌تواند ما را به نقطه اول بازگرداند. او همچنین اعلام کرد که تصمیمات برای طولانی کردن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نمی‌تواند مانع از برگزیت و بازگشایی دوباره بحث توافق برای حضور این کشور در اتحادیه اروپا شود.

به گزارش یورونیوز، ترزا می‌روز ۱۱ دسامبر، توافق انجام شده با سران اتحادیه اروپا را در پارلمان بریتانیا به رای خواهد گذاشت. نایجل فاراژ عضو پارلمان اروپا و از حامیان برگزیت پیش‌بینی کرده که پارلمان بریتانیا به توافق صورت گرفته با عنوان «بدترین توافق تاریخ»، رای منفی خواهد داد.

میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در نشست‌های مرتبط با برگزیت گفت که توافق صورت گرفته برای نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، تنها توافق ممکن است. بارنیه افزوده برگزیت برنده و بازنده ندارد و اتفاقی باخت-باخت است و اساسا ارزش افزوده‌ای ندارد و در نتیجه، دو طرف باید به دنبال کشف و توسعه راه‌های همکاری‌های آتی باشند. بارنیه گفت بلافاصله پس از ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی که موعد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست، کشورش باب همکاری‌های مشترک با این اتحادیه را خواهد گشود.

 

ارسال نظر