پیشنهاد اتحادیه اروپا برای اصلاح سازمان تجارت جهانی

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۵۳۶

گروه جهان| اتحادیه اروپا اعلام کرد که پیشنهاد جدیدی برای اصلاح مشترک سازمان تجارت جهانی با همکاری استرالیا، کانادا و چین، هند، مکزیک و سایر کشورها دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سیسیلیا مالمستروم کمیسر تجاری اروپا، در بیانیه‌ای گفت: «ما به همراه ائتلاف گسترده‌ای از اعضای سازمان تجارت جهانی، محکم‌ترین طرح پیشنهادی خود برای اصلاح سازمان تجارت جهانی را ارایه می‌کنیم. من امیدوارم این باعث شود بن‌بست و بلاتکلیفی کنونی از بین برود و همه اعضا بطور مساوی مسوولیت‌پذیر شوند.» این بسته پیشنهادی که مولفان دیگر آن، استرالیا، کانادا، چین، ایسلند، نیوزلند، مکزیک، نروژ، سنگاپور، کره‌جنوبی و سوییس هستند، خط اصلی تعیین قضات جدید را که توسط ایالات متحده بلوکه شده است، مشخص می‌کند.

 این کشورها پیشنهاد دادند که اعضای هیات قضات از ۷ نفر به ۹ نفر و دوره فعالیت آنها به ۸ سال افزایش یابد. قوانین جدید تضمین می‌کنند که در صورت خالی شدن هر پست، انتخاب جایگزین به صورت خودکار انجام شود و به اعضای شورای استیناف اجازه داده می‌شود تا زمان به پایان رسیدن یک پرونده در حال بررسی، در پست خود باقی بمانند. مالمستروم پیشتر مشارکت بیشتر اعضای گروه 2۰ و ۷ در اصلاح قوانین سازمان تجارت جهانی را خواستار شده و هشدار داده بود که اقدامات یک‌جانبه‌ با قوانین سازمان تجارت جهانی در تناقض هستند و یک گام اشتباه می‌تواند تمام نظام قوانین بین‌المللی را به مخاطره بیاندازد.

 

ارسال نظر