کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۰۱۷

آلمان ۱۸سعودی را از ورود به کشورهای شنگن منع کرد

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد این کشور ۱۸ تبعه عربستان سعودی را به‌دلیل ارتباط با قتل جمال خاشقجی تحریم می‌کند. هایکو ماس گفته ممنوعیت ورود به کشورهای شنگن، از جمله مجازات‌ها علیه این افراد است. به گزارش یورونیوز، ماس همچنین گفته این تصمیم پس از هماهنگی نزدیک با فرانسه و بریتانیا گرفته شده است. رویترز نیز خبر داده که پس از تحریم 17 نفر از مقامات سعودی توسط امریکا که در ماجرای قتل خاشقجی نقش داشتند، شاخص بورس عربستان با کاهش 2.2 درصدی به کمترین میزان خود در ماه گذشته رسید. به‌گزارش الجزیره، از میان 190 شرکت که سهام آنان در بورس عربستان معامله می‌شود 149 شرکت با کاهش ارزش سهام روبه‌رو شدند. خاشقجی خبرنگار سعودی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شد. این قتل واکنش‌های گسترده بین‌المللی را در پی داشته است.  

آغاز اجلاس مبارزه با مواد مخدر در باکو

پنجاه و سومین اجلاس کمیسیون فرعی سازمان ملل متحد با هدف مقابله با قاچاق مواد مخدر درخاورمیانه و آسیای مرکزی دوشنبه در باکو آغاز به کار کرد. به‌گزارش ایرنا، در این اجلاس نمایندگان 27 کشور منطقه از جمله ایران حضور دارند. پنجاه و دومین اجلاس این کمیسیون سال گذشته در بیروت برگزار شده بود.

حضور قطر در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس

معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرده نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس با حضور تمامی اعضا از جمله قطر در ریاض عربستان برگزار خواهد شد. رویترز اما نوشته که به‌‌رغم فشار امریکا برای پایان دادن به اختلافات میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، بحران قطر در این نشست بررسی نخواهد شد. یک مقام عرب نیز گفته که هیچ چیز در رابطه با قطر تغییر نکرده است. عربستان و متحدانش سال گذشته قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط خود را با این کشور قطع کردند.

ترامپ به عراق و افغانستان می‌رود

رئیس‌جمهوری امریکا از سفر خود به عراق و افغانستان خبر داده است. دونالد ترامپ با دفاع از سیاست‌های دولت خود گفته که به خودش نمره A+ می‌دهد. ترامپ همچنین گفته رئیس‌جمهوری امریکا گفته که قصد دارد برای دیدار با نیروهای امریکایی به افغانستان و عراق برود. زمان این سفر اعلام نشده است. او همچنین گفته به فایل صوتی زجرآور قتل خاشقجی گوش نمی‌دهد چون به او گفته شده که بسیار ناراحت‌کننده است.

 

ارسال نظر