تایید پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات فلوریدا

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۰۱۲

گروه جهان| با پایان بازشماری آرای ایالت فلوریدا در انتخابات امریکا، ریک اسکات فرماندار این ایالت با اختلاف اندک آراء موفق به راهیابی به مجلس سنا شد.

به گزارش سی‌ان‌ان، بیل نلسون رقیب دموکرات او در این انتخابات با حدود ۱۰ هزار رای متحمل شکست شد. اکنون با احتساب فلوریدا، جمهوری‌خواهان ۵۲ و دموکرات‌ها ۴۷ کرسی سنای امریکا را در اختیار دارند. نزدیکی درصد آرا این دو نامزد موجب بازشماری ماشینی و دستی آراء شده بود که در نهایت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ رای اسکات را کاهش داد. پیش‌تر رسانه‌ها از احتمال ارجاع این پرونده به دادگاه فدرال خبر داده بودند.

با احتساب نتیجه فلوریدا، اکنون می‌سی‌سی‌پی تنها ایالتی است که هنوز تکلیف کرسی آن در سنای امریکا مشخص نشده است. انتخابات در این ایالت به علت نرسیدن آراء هیچ‌یک از نامزدها به حد نصاب، به دور دوم کشیده شد. در دور دوم انتخابات می‌سی‌سی‌پی که برای ۲۷ نوامبر (۶ آذر) برنامه‌ریزی شده، سیندی هایداسمیت سناتور جمهوری‌خواه فعلی این ایالت با مایک اِسپی وزیر کشاورزی پیشین رقابت می‌کند.

 در انتخابات میان دوره کنگره امریکا که دو هفته پیش برگزار شد، دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان پیروز شدند و کنترل این مجلس را به دست گرفتند. با وجود این، حزب جمهوری‌خواه موفق شد اکثریت خود را در مجلس سنای کنگره حفظ کند.

 

ارسال نظر